کشف ابعاد جدیدی از ابتلا به سرطان و استفاده از تلفن همراه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95510
    ezamani
    مشارکت کننده

    مطالعات اخیر محققان آمریکایی که در گزارشی توسط برنامه سم شناسی ملی امریکا ارائه شده، نشان می دهد که میان استفاده از تلفن های همراه و ابتلا به سرطان ارتباطی وجود دارد.

    در این مطالعه، موش ها از زمان جنینی تا دو سال پس از تولد و به مدت ۹ ساعت در طول روز در معرض فرکانس هایی که از تلفن های همراه به اطراف پخش می شد، قرار گرفتند تا به بررسی عملکرد اندام های آنها پرداخته شود. موش ها پس از دریافت این تشعشعات به تومورهای بدخیم مغزی و قلبی مبتلا می شدند. سپس موش هایی که در معرض تشعشعات تلفن های همراه قرار گرفته بودند با موش هایی که به دور از فرکانس ها بودند، مورد مقایسه قرار گرفتند.

    محققان بر این باورند که تشعشعات حاصل از تلفن های همراه ضعیف تر از آن است که بتواند DNA را تغییر دهد. برخی از محققان معتقدند، بروز تومورها می تواند به دلایلی مختلف بروز کرده باشد و دلیل قطعی برای سرطان زا بودن تلفن های همراه وجود ندارد.

    محققان معتقدند، انتشار نتایچ چنین مطالعه ای گواهی از اهمیت تحقیقات آینده برای کشف ارتباط بین سرطان و استفاده از تلفن همراه در انسان ها دارد زیرا تحقیقات تکمیل تری باید بر انسان ها نسبت به حیوانات انجام شود تا بتوان به طور یقین در این باره سخن گفت.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.