کدو سبز و خواص مفید آن

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70301
    mosavi
    مشارکت کننده

    مروری بر خواص این سبزی سالم و مفید،:
    ۱) غنی از مواد مغذی
    کدو سبز از نظر تغذیه ای دارای ارزش زیادی است و به عنوان یک منبع خوب ویتامین C، ویتامین A، منیزیم، پتاسیم، مس، فیبر، فولات، فسفر و ریبوفلاوین شناخته می شود. کدو سبز همچنین یکی از بهترین منابع غذایی منگنز نیز می باشد. این گیاه مقدار قابل توجهی از ویتامین B۱ و B۶ مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند. از دیگر مواد مغذی موجود در کدو سبز می توان به پروتئین، روی، کلسیم، آهن، نیاسین، تریپتوفان، ویتامین K و… اشاره کرد.
    ۲) کاهش علایم بیماری
    این باور وجود دارد که کدو سبز آسم را درمان می کند؛ زیرا حاوی ویتامین C بالایی می باشد.
    دریافت منظم این سبزی موجب کاهش سطوح بالای هموسیستئین خون می شود؛ حتما می دانید که سطوح بالای هموسیستئین منجر به حمله قلبی و سکته مغزی می شود.
    تحقیقات اخیر نشان داده است که عصاره ی کدو سبز به تخفیف علایم بزرگی خوش خیم پروستات کمک می کند؛ فیتونوترینت های موجود در کدو سبز عامل این تسکین هستند. مس موجود در این سبزی به کاهش علایم دردناک آرتریت روماتوئید کمک می کند.
    ۳) پیشگیری از بیماری ها
    کدو سبز یکی از بهترین غذاهایی است که به پیشگیری از بیماری اسکوربوت، کبودی و… که در نتیجه ی کمبود ویتامین C به وجود می آید کمک می کند. همچنین از خطر ابتلا به ام اس و سرطان کولون (روده بزرگ) محافظت می کند.کدو سبز حاوی عناصر ضد سرطانی است.
    آب کدو سبز از نظر توانایی مقابله با جهش های سلولی همانند تره فرنگی، تربچه و کدوتنبل است.
    بیشتر مواد مغذی موجود در کدو سبز به پیشگیری از آترواسکلروزیس (گرفتگی عروق) و بیماری های قلبی در دیابتی ها کمک می کند و همچنین خطر حمله ی قلبی و سکته ی مغزی را به وسیله ی کاهش فشار خون بالا، کاهش می دهد.
    کدو سبز از اکسیداسیون کلسترول که یکی از دلایل اصلی تجمع کلسترول در دیواره ی رگ های خونی می باشد جلوگیری می کند.
    به این ترتیب کدو سبز یکی از بهترین غذاها برای مبارزه با بیماری ها است چرا که حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی و ضد التهابی می باشد.
    4) کاهش وزن
    کدو سبز حاوی بیش از ۹۵ درصد آب می باشد که آن را به عنوان یکی از بهترین غذاها برای افرادی که رژیم دارند، مطرح می کند.
    کدو سبز همچنین حاوی کالری کمی است، به طوری که هر ۱۰۰ گرم آن فقط حدود ۲۵ کالری دارد. علاوه بر این مشخص شده است که کدو سبز متابولیسم یا سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

    #97310
    roya50
    مشارکت کننده

    ممنون از مطالب مفیدتون
    اما من در جایی خوندم کدو سبز رو حتما باید پخت و خورد نمیشه به صورت خام مصرف کرد من مدتی از خام اون به صورت ریز شده در ماست استفاده میکردم اما بعد از خوندن اون مطلب دیگه نخوردم یعنی خام نخوردم بخار پزش میکردم

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.