کدام ظروف برای فریز کردن مواد غذایی مناسب است؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87065
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    یک متخصص تغذیه و رژیم غذایی به تشریح ظروف مخصوص برای فریز کردن مواد غذایی پرداخت و در این خصوص هشدار‌هایی داد.

    دکتر احمدرضا درستی در گفت‌و‌گو با آنا با تاکید بر اینکه برای فریز کردن مواد غذایی باید از ظروف مخصوص این کار استفاده شود گفت: در غیر این صورت ممکن است سایر ظروف در مقابل دمای پایین فریزر دوام نیاورده و به غذا صدمه برسانند. امروزه ظروف فریزری از جنس پلاستیک، شیشه، آلومینیوم و یا مقواهای کاغذی روغنی ساخته شده‌اند که برای بسته‌بندی مناسب است و معمولا این ظروف قابل استفاده مجدد هستند.

    این متخصص تغذیه و رژیم غذایی افزود: ظروف شیشه‌ای معمولی برای فریز کردن مناسب نیستند، زیرا تحمل دمای پایین فریزر را ندارند اما ظروف شیشه‌ای مخصوصی ساخته شده‌اند که تحمل دماهای پایین را دارند و با قرار گرفتن در فریزر صدمه نمی‌بینند.

    درستی در ادامه یادآور شد: در صورت استفاده از ظروف شیشه‌ای برای غذاهای مایع باید دقت داشت سر شیشه را مقداری خالی نگه‌داریم زیرا حجم مایعات در هنگام انجماد افزایش می‌یابد.

    این دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان خاطرنشان کرد: اگر افراد از قوطی جهت نگهداری غذای منجمد استفاده می‌کنند باید آن را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهند و دهانه کیسه را با نوار مخصوص فریزر محکم ببندند، زیرا درب قوطی‌ها مانع ورود هوا به داخل آن نمی‌شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.