کاهش وزن برای سلامت کبد مفید است یا مضر؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92982
    hodai
    مشارکت کننده

    دکتر مریم برزین، متخصص درمان چاقی و پژوهشگر پژوهشکده بیماری‌های غدد و متابولیسم دانشگاه شهید بهشتی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری «سلامانه» درباره کبد چرب و درمان آن افزود: «کبد چرب غیرالکلی یک بیماری غیرالتهابی مزمن کبد است و عمدتاً در نتیجه سبک غلط مصرف و انتخاب مواد غذایی تظاهر پیدا می‌کند. این بیماری بیشتر در افراد دارای اضافه وزن و چاقی به‌خصوص چاقی مفرط دیده می‌شود و هر چه میزان چاقی و مدت زمان ابتلا به آن بیشتر باشد، احتمال ابتلا و درجه کبدچرب افزایش می‌یابد.»
    وی اضافه کرد: «در حیطه کبدچرب، مطالعات متنوعی در کشورهای توسعه یافته انجام شده و تاکنون هیچ راه‌حل مناسبی جز کاهش وزن قابل توجه و پایدار برای آن پیشنهاد نشده است. البته این کاهش وزن باید قابل توجه و پایدار باشد. در افرادی که اضافه وزن دارند یا به چاقی درجه ۱ مبتلا هستند، بهترین روش شروع یک برنامه منظم و مناسب غذایی و ورزشی و حفظ آن است. در افرادی هم که از چاقی‌های درجه ۲ همراه عوارض چاقی و چاقی درجه ۳ رنج می‌برند و با احتمال بسیار بالاتری به کبدچرب غیر الکلی نیز مبتلا هستند، تنها راه پذیرفته شده کاهش قابل توجه و پایدار وزن انجام جراحی‌های چاقی است.»
    برزین، متخصص درمان چاقی درنهایت تاکید کرد: «بیماران مبتلا به کبدچرب نباید فراموش کنند که ابتلا به کبد چرب یک پروسه مزمن و تدریجی بوده در نتیجه بهبود آن نیز امری تدریجی خواهد بود که البته درمان آن، به میزان کاهش وزن در زمان تعیین‌شده بستگی دارد.»

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.