کارها و خوراکی‌ها برای تقویت قلب و جلوگیری از بیماری‌های قلبی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #113033
    radan
    مشارکت کننده

    توجه به سلامت قلب از مهم‌ترین کارهایی است که هر انسان می‌بایست انجام دهد، چرا که نه تنها قلب از مهم‌ترین اعضای بدن است بلکه بیماری‌های قلبی از جمله شایع‌ترین علل مرگ و میر انسان‌ها هستند. اما از چه طُرُقی می‌توان به سلامت قلب توجه کرد؟ راه‌های مختلفی برای این کار وجود دارند اما ما در نت‌نوشت ۶ روش مفید را برای تقویت قلب آماده کرده‌ایم تا با به کار گیری آن‌ها قلب و هر آن‌چه که به آن مربوط است را از بیماری مصون نگاه دارید.

    ۱- دریافت فیبر:

    عموماً در باب ارتباط فیبر با روده و سلامت آن بحث می‌شود. اما تحقیقات نشان می‌دهند که افرادی که در رژیم غذایی‌شان مقدار زیادی فیبر وجود دارد، کمتر در معرض بیماری‌های قلبی، سکته، فشار خون بالا، دیابت و چاقی هستند. لذا موادی هم‌چون گریپ‌فروت، بری‌ها (بلوبری، توت فرنگی و …)، آجیل، جو و عدس را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

    ۲- مدیتیشن:

    تحقیقات نشان می‌دهند که مدیتیشن به واسطه‌ی کاهش استرس، موجب کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود. می‌دانید که بسیاری از بیماری‌ها می‌توانند از استرس ناشی شوند و بیماری‌های قلبی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در واقع با ترشح زیاد هورمون کورتیزول، یعنی هورمون استرس، فشار خون، تری‌گلیسیرید و کلسترول خون افزایش می‌یابند و به همین علت است که سلامت قلب نیز به خطر می‌افتد. افزون بر این موارد، استرس می‌تواند موجب شود که جریان خون کمتری به قلب راه یابد. این توضیحات نشان از این دارند که مدیتیشن، به عنوان راهی برای کاهش استرس، یک روش برای تقویت قلب محسوب می‌شود. بنابراین سعی کنید به طور منظم مدیتیشن انجام دهید.

    ۳- مصرف آجیل:

    آجیل را حتماً به رژیم غذایی خود اضافه کنید. نتایج تحقیقات حکایت‌گر آن هستند که استرول‌ها و استنول‌های موجود در آجیل باعث کاهش کلسترول خون و نتیجتاً کاهش خطر سکته، انسداد عروق کرونری و بیماری‌های ایسکمی قلبی می‌شوند. افزون بر این، امگا ۳ موجود در آجیل موجب کاهش تری‌گلیسیرید، کاهش تولید پلاک در شریان‌ها، کاهش فشار خون و کنترل ضربان قلب می‌شود. لذا حتماً آجیل را در سبد غذایی روزانه‌ی خود قرار دهید.

    البته در صورتی که، به هر دلیلی، از آلرژی گرفته تا هزینه‌ی بالا، قادر به مصرف آجیل نیستید، می‌توانید از پرتقال، ماست، ماهی سالمون و ماهی خال‌مخالی به جای آجیل استفاده کنید.

    ۴- ثبت‌نام در کلاس رقص:

    تحقیقات نشان از آن دارند که انجام رقص، آن هم به طور منظم، می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش دهد. رقص را می‌توان به عنوان یک ورزش مهیج و سرگرم‌کننده، روزی سی دقیقه و پنج بار در طی هفته انجام داد و از مزایایش سود جست.

    ۵- مصرف چای سبز:

    چای سبز نیز از جمله خوراکی‌های مفید برای تقویت قلب است. این امر به سبب کاتچین‌های موجود در این نوشیدنی می‌باشد. کاتچین‌های موجود در چای سبز در کاهش فشار خون، التهاب و کلسترول خون مؤثر هستند. مضافاً کاتچین‌ها موجب کاهش استرس اکسیداتیو و فشار خون نیز می‌شوند. لذا سعی کنید مصرف روزانه‌ی چای سیاه را به چای سبز تغییر دهید و از فوایدش برای قلب و دیگر اعضای بدن بهره‌مند شوید.

    ۶- افزودن گوجه‌فرنگی به سبد غذایی روزانه:

    نتایج تحقیقات صورت گرفته اینگونه نشان می‌دهند که لیکوپن موجود در گوجه‌فرنگی در کاهش کلسترول خون و انسداد شریان‌ها مؤثر است. اما در عین حال، دقیقاً مشخص نیست این کار به چه طریقی صورت می‌پذیرد.

    منبع:
    curejoy

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.