چگونه ورزش کنیم تا چربی های شکم آب شود؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #89290
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    تحقیقات نشان می دهند، هر قدر که شدت ورزش بیشتر باشد، چربی بیشتری هم سوزانده می شود.

    به گزارش جی پلاس، چربی شکم تنها روی ظاهر و تناسب اندام نقش ندارد، بلکه با خطر بیماری های قلبی، دیابت نوع ۲، مقاومت به انسولین و بعضی از انواع سرطان، در ارتباط است. اگر همیشه در تلاش بوده اید چربی شکم را با رژیم غذایی و ورزش های سخت و طاقت فرسا آب کنید، اما تاکنون موفق نبوده اید، باید بدانید که بدون شک عوامل دیگری در عدم موفقیت شما نقش دارند.

    در این مطلب چند نمونه از این دلایل را معرفی می کنیم.

    با بالا رفتن سن، بدن ما تغییر می کند. هم در خانم ها و هم در آقایان متابولیسم بدن آهسته تر می شود و بدن انرژی کمتری می سوزاند. علاوه بر این، خانم ها در سن یائسگی بیشتر در معرض افزایش چربی در ناحیه شکم هستند. در دوران یائسگی، ترشح هورمون های استروژن و پروژسترون کندتر می شود و همین مسأله باعث تجمع چربی در شکم می شود.

    تمرینات ورزشی درستی را انجام نمی دهید

    انجام فعالیت های ورزشی روزانه مانند دویدن و آیروبیک می تواند ضربان قلب رو افزایش دهد و برای سلامت قلب و عروق شما مفید باشد، اما این ورزش ها به تنهایی نمی توانند، سایز دور کمر را کاهش دهند، بلکه باید از ترکیبی از ورزش های هوازی و قدرتی استفاده کنید.

    ورزش های قدرتی توده عضلانی بدن را افزایش داده و بدن را وادار می کند که چربی بیشتری بسوزاند، چون بافت عضله انرژی بیشتری نسبت به بافت چربی می سوزاند. پس هر قدر که توده عضلانی بدن بیشتر باشد، انرژی بیشتری هم سوزانده می شود. توصیه می شود که در هفته، ۲۵۰ دقیقه ورزش با شدت متوسط یا ۱۲۵ دقیقه ورزش با شدت بالا انجام شود.

    در مصرف مواد غذایی فرآوری شده زیاده روی می کنید

    غذاهای تصفیه شده مانند نان سفید، چیپس، شکر تصفیه شده که برای شیرین کردن نوشابه ها و دسرها از آن استفاده می شود در بدن ما التهاب ایجاد می کنند. وجود چربی شکم با التهاب در بدن در ارتباط است. پس اگر مقدار زیادی غذای فرآوری شده مصرف کنید، توانایی شما در از بین بردن چربی شکم کمتر می شود. غذاهای طبیعی مثل میوه ها، سبزیجات و غلات سبوس دار و کامل، سرشار از آنتی اکسیدان هستند که خاصیت ضد التهاب دارد و از ایجاد چربی در ناحیه شکم جلوگیری می کنند.

    چربی های ناسالم می خورید

    بدن در برابر همه ی چربی ها، عکس العمل یکسانی ندارد. مصرف مقدار زیادی چربی اشباع که در گوشت قرمز و لبنیات وجود دارد، چربی شکم را افزایش می دهد. از طرف دیگر بعضی از چربی ها اثر ضد التهابی و مفید برای بدن دارند، مانند چربی های غیر اشباع مونو که در مواد غذایی مانند روغن زیتون و آووکادو وجود دارد.

    همچنین چربی های غیر اشباع پلی که بیشتر به صورت امگا ۳ در گردو، تخم آفتابگردان و ماهی های چرب مانند ماهی سالمون وجود دارند، اثر ضد التهاب داشته و اگر در مقادیر مناسب مصرف شوند، مفید هستند. اما نباید فراموش کنید که مصرف بیش از حد چربی های سالم هم می تواند باعث چاقی شود. پس باید اعتدال را در استفاده از این چربی ها رعایت کنید.

    تمریناتی که انجام می دهید به اندازه کافی چالش برانگیز نیستند

    اگر ورزش به اندازه کافی بدن ما رو درگیر نکند، انرژی هم که می سوزانیم به قدری نخواهد بود که چربی شکم را آب کند. تحقیقات نشان می دهند، هر قدر که شدت ورزش بیشتر باشد، چربی بیشتری هم سوزانده می شود. اگر شدت ورزش بیشتر باشد، می توان در مدت کوتاه تری، انرژی بیشتری سوزاند، مانند تمرینات اینتروال.

    انتظارات اشتباهی از ورزش دارید

    هیچ ورزشی وجود ندارد که شما را به صورت موضعی لاغر کند، هر چند که تأثیر کمی دارند. کار کردن بر روی عضلات بخش خاصی از بدن مانند عضلات شکم، کمر و بخش لگن، عضلات این قسمت ها رو قوی تر و از نظر زیبایی، شکیل تر می کند اما هنگام چربی سوزی چربی از همه بدن کم می شود و به این بخش ها محدود نمی شود. پس وقتی که دراز نشست را انجام می دهید، نباید انتظار داشته باشید که چربی شکم کم شود.

    شما استرس دارید!

    وقتی که به هر دلیلی استرس دارید، کاهش وزن به خصوص در ناحیه شکم، سخت تر می شود، زیرا هم تمایل به خوردن غذاهای پرانرژی و چرب بیشتر می شود و هم هورمون استرس (کورتیزول) اندازه سلول های چربی را در بدن افزایش می دهد. بالا بودن مقدار هورمون استرس با افزایش چربی شکم در ارتباط است. این مطلب را بخوانید: چگونه استرس و کورتیزول باعث افزایش وزن می شود؟
    اگر خواب شبانه کمتر از ۶ ساعت باشد، کاهش سایز دور کمر هم برای کار سختی خواهد بود. تحقیقات نشان می دهند کسانی که خواب شبانه آن ها کمتر از ۵ ساعت است، نسبت به کسانی که ۷ ساعت از شب را در خواب به سر می برند، تا ۳۰ درصد احتمال چاقی بیشتری دارند. افراد بزرگسال باید به طور طبیعی، ۷ تا ۸ ساعت خواب شبانه داشته باشند. در همین رابطه: چرا کم خوابی باعث چاقی می شود؟

    خصوصیات ژنتیکی – فرم بدن سیب

    بعضی از افراد به صورت ژنتیکی در ناحیه شکم نسبت به نواحی دیگر مانند ران سریع تر چاق می شوند. این افراد دارای بدن سیبی شکل هستند. این بدین معناست که خلاص شدن از چربی شکم در این افراد سخت تر است اما غیر ممکن نیست و این افراد نباید به کلی از آب کردن چربی شکم مأیوس شوند و یا ژنتیک را بهانه قرار دهند و برای از بین بردن چربی شکم خود، تلاش نکنند.

    شما بیمار هستید!

    اگر سطح هورمون تستوسترون در فرد بالا باشد، کاهش وزن سخت تر می شود. مثلاً در افرادی که مبتلا به تخمدان پلی کیستیک هستند، مقدار هورمون تستوسترون بالاتر از حد طبیعی است. بنابراین بهتر است که تحت نظر پزشک باشند. شاید چاقی شما علت پزشکی داشته باشد. در بیماری هایی مثل تخمدان پلی کیستیک و دیابت و برخی بیماری های دیگر چاقی به ویژه از نوع سیبی شکل دیده می شود.

    انگیزه و پشتکار کافی ندارید

    از بین بردن چربی شکم کار یک روز و دو روز نیست. برای آب کردن شکم باید ترکیبی از روش های مختلف را به کار ببرید. رژیم غذایی باید کم کالری، کم شکر و پر فیبر باشد. در کنار رژیم غذایی باید حتماً از تمرینات هوازی و وزنه استفاده کنید. اگر واقعاً انگیزه کافی برای از بین چربی شکم داشته باشید، هیچ یک از دلایلی که به آن ها اشاره شد، حتی اگر دلایل ژنتیکی باشند، نمی توانند سد راه شما شوند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.