چگونه سرعت جذب قند خون را کاهش دهیم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95026
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    مدیر عامل انجمن دیابت ایران گفت: فقط محتوای یک ماده غذایی شیرین مهم نیست، بلکه سرعت جذب قند در بدن برای افراد مهم است که در بعضی مواد غذایی بسیار بالاست و دیابت را در پی دارد.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین، دکتر امیر کامران نیکوسخن درباره میزان قند در برخی از خوراکی‌های معمولی مانند نوشابه ،شیرینی و بیسکوییت‌ها گفت: این میزان در جداول خاصی مشخص است که افراد می‌توانند به آن مراجعه کنند ، ولی ما نباید به میزان قندی که در یک خوراکی وجود دارد توجه کنیم، بلکه باید به سرعت جذب قند توجه داشته باشیم.
    وی افزود: به عنوان مثال یک کف دست نان سنگک به اندازه ۳ حبه قند دارد، اما خوراکی مجازی است چون فیبر دارد ولی خوردن نوشابه مجاز نیست، به خاطر آنکه سرعت جذب قند آن بسیار زیاد است.
    وی با اشاره به اینکه قند‌های ساده یکباره وارد خون می‌شوند، اظهار داشت: اما قندهای که به صورت نشاسته‌ای هستند باید در روده تجریه شوند و به آرامی وارد جریان خون می شوند.
    این متخصص دیابت با بیان اینکه هر چقدر فیبر ماده غذایی که ما می‌خوریم بیشتر باشد باعث می‌شود که سرعت جذب قند کاهش پیدا کند، گفت: به عنوان مثال ۲۰ گرم نان سنگک همانقدر قند دارد که ۲۰ گرم نان باگت ، اما چون آرد نان سنگک سبوس دار است، باعث می‌شود که قند این نان دیر‌تر جذب شود، بنابراین قند نانهای سفید حتی از راه زبان نیز جذب می‌شود و انسولینی که در بدن ترشح می‌شود نمی‌تواند به به راحتی میزان جذب آن را کنترل کند.

    وی تاکید کرد: باید میزان مصرف خوراکی های فیبر دار را افزایش دهیم ،چرا که فیبری که داخل این مواد است باعث می‌شود که قند موجود در خوراکی ها دیر‌تر جذب شود.
    نیکوسخن همچنین در مورد آب میوه‌ها گفت: آب میوه‌های صنتعی که اصلا مد نظر ما نیست ، اما آب میوه‌های طبیعی نیز به اندازه خود میوه اهمیت ندارد. خیلی از مادران به مصرف آب میوه کودکان توجه دارند، درصورتی که درست این است که بچه‌ها میوه بخورند چرا که دقیقا ً فیبر میوه باعث خاصیت آن می‌شود اما ما آن را به عنوان تفاله دور می ریزیم و آب میوه‌ای که قند آن به سرعت جذب خون می‌شود را به کودکانمان می‌خورانیم.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.