چگونه سبزيجات را سوخاری کنیم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #74414
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در ميان موادغذايي‌اي كه به شكل سوخاري تهيه مي‌شوند، انواع گوشت‌هاي سفيد و سبزي‌ها رايج‌ترين‌ها محسوب مي‌شوند. البته سوخاري ‌كردن به 2 صورت پف‌كرده و پف‌نكرده است كه در نوع اول، خمير بنيه و در نوع دوم فقط آرد سفيد و آرد سوخاري استفاده مي‌شود، اما براي سوخاري ‌كردن سبزي‌ها بايد به نكته‌هايي توجه كرد:

    1. سبزي‌هايي كه براي سوخاري ‌كردن مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بايد از قبل پخته شده باشند يا به‌صورت آبپز يا به‌صورت بخارپز و تنها سبزي‌اي كه لزومي به پخت آن نيست، پيازچه است زيرا بافت لطيفي دارد و در اثر حرارت ديدن به سرعت له مي‌شود.

    2. قبل از سوخاري‌كردن هويج‌ها، بهتر است آنها را با كمي عسل و آبليموي تازه بخارپز كنيد و پس از نرم شدن، آنها را به‌صورت سوخاري درآوريد.

    3. زمان پختن گل‌كلم‌هايي كه براي سوخاري مورد استفاده قرار مي‌گيرند، بايد به اندازه باشد. براي امتحان اين موضوع مي‌توانيد از خلال دندان استفاده كنيد به اين ترتيب كه وقتي خلال دندان را به ساقه يكي از تكه‌هاي گل‌كلم وارد مي‌كنيد، تا نيمه فرو رود و ديگر داخل نشود. در اين حالت اگر گل‌كلم‌ها را سوخاري كنيد، بافت خود را هنگام سرخ شدن حفظ خواهند كرد.

    4. براي آنكه قارچ‌ها هنگام سوخاري شدن آب نيندازند، بهتر است براي اطمينان بيشتر 15 دقيقه آنها را در آب جوش بيندازيد و سپس براي سوخاري ‌كردن استفاده كنيد.

    5. حتما براي سوخاري ‌كردن سبزي‌ها از آردسوخاري پودري با دانه‌هاي ريز يا از نان فانتزي‌اي كه از قبل خشك كرده و به‌صورت پودر درآورده‌ايد استفاده كنيد. بهتر است آرد سوخاري پودري را نيز يك بار الك كنيد زيرا هرچه دانه‌هاي آرد سوخاري يكدست‌تر و ريزتر باشد، حاصل كار بهتر خواهد بود.

    6. براي اينكه سبزي‌هاي سوخاري شده حالت چرب و روغني پيدا نكنند، بهتر است بعد از سرخ كردن، آنها را روي دستمال حوله‌اي يكبار مصرف قرار دهيد تا روغن اضافي‌شان گرفته شود.

    7. هنگام سرخ‌كردن سبزي‌ها، حتما از روغن مخصوص سرخ‌كردن استفاده كنيد، يعني روي بسته‌بندي روغن مصرفي، عبارت مخصوص سرخ‌كردن درج شده باشد.

    اگر لاغر هستيد

    در كنار سبزي‌هاي سوخاري شده، يك تكه 60 گرمي سينه مرغ نيز قرار دهيد و همراه آن چند عدد خلال سيب‌زميني سرخ‌شده نيز ميل كنيد تا انرژي دريافتي‌تان افزايش پيدا كند. بهتر است اين غذا را با يك ليوان دوغ معمولي يا كفير ميل كنيد تا وعده غذايي‌تان مغذي‌تر شود.

    اگر فشارخون داريد

    مصرف پيازچه به تنظيم فشارخون كمك مي‌كند. البته براي افزايش قدرت سيركنندگي وعده غذايي بهتر است آن را همراه يك عدد سيب‌زميني تنوري شده بخوريد. در ضمن، بهتر است كه يك ليوان آب پرتقال تازه يا شربت آبليمو را نيز با آنها همراه كنيد تا خوردن اين غذا به تنظيم فشارخونتان كمك كند.

    اگر يبوست داريد

    علاوه بر سبزي‌هاي ياد شده مي‌توانيد كلم بروكلي را هم به‌صورت سوخاري شده درآوريد. براي تهيه كلم بروكلي سوخاري، بهتر است ابتدا كلم‌ها را 4 دقيقه در آب جوش قرار دهيد و سپس آنها را آبكش و بعد براي سوخاري ‌كردن استفاده كنيد. به اين ترتيب با خوردن بروكلي‌هاي سوخاري‌شده، فيبر بيشتري را دريافت خواهيد كرد كه به كاهش شدت يبوستتان كمك مي‌كند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.