چه نوع چای برای چه حال و هوایی خوب است؟

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76701
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    یک فنجان چای گرم بنوشید تا روح‌تان نفس تازه‌ای بکشد، جسم‌تان در مقابل بیماری‌ها مسلح شود و هوای سرد نه قابل تحمل که لذتبخش شود.
    چای غریبه‌ها را تبدیل به آشنا می‌کند و همه سدهای فرهنگی را می‌شکند. چای حاوی آنتی‌اکسیدان‌های سودمندی است که با سرطان مبارزه می‌کنند. به علاوه، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و هوشیاری ذهن را بالا می‌برد، سطح هورمون‌های ایجاد استرس را کم کرده و کمک می‌کند آرام بخوابید.
    امروز در هر جای جهان انواع چای تولید و عرضه می‌شود. ما در اینجا ۶ نوع چای را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید متناسب با حال و هوای‌تان یکی از آنها را انتخاب کرده بنوشید.

    اگر روز کسل‌کننده‌ای پیش رو دارید و نیاز به احساس سلامت و تازگی دارید، چای سفید بنوشید. چای سفید کمترین میزان کافئین و بیشترین میزان آنتی‌اکسیدان را در میان چای‌ها دارد .از آنجایی که مدت زمان فرآوری این چای از سایر چای‌ها کمتر است، سالم‌تر است و مزه ملایمی دارد.

    اگر مضطرب هستید و به ضد استرس طبیعی نیاز دارید، یک لیوان چای سبز بنوشید. چای سبز طعمی طبیعی، سبزی مانند و خنثی دارد که برای کاهش استرس عالی است. کافئین این چای مثل چای سیاه زیاد نیست.

    به الهامات خلاق نیاز دارید؟ چای هندی بنوشید. چای هندی طعمی چند وجهی دارد که حاصل ادویه‌های مختلف است. چه این چای را به تنهایی مصرف کنید چه با خامه و عسل، این چای را برای فکرهای بکر و خلاق‌تان همیشه دم دست داشته باشید.

    اگر احساس ضعف جسمی دارید، چای طعم‌دار میوه‌ای بنوشید. چای پرتقال، چای لیمو، چای تمشک، … بی‌نهایت انتخاب دارید. برای گلو درد، بدن درد و ضعف عمومی بدن از این چای‌ها بنوشید. چقدر بد که داروی سرفه به این خوشمزگی و تاثیرگذاری نیست!

    اگر احساس عطش دارید، چای سرد بنوشید. خریدن یک بطری از این چای‌ از سوپر مارکت، راه ساده‌ای برای رفع عطش در یک روز بسیار گرم است. با یخ لطفا!

    اگر در هر موقع روز نیاز به نوشیدنی دارید یا خسته شده اید و می خواهید استراحت کوتاهی داشته باشید و یا به دنبال یک جایگزین برای قهوه میگردید، چای سیاه بنویشید. این نوشیدنی همه ساعت های روز است.

    #100044
    madjd
    مدیرکل

    چای سفید چیست؟

    #100052
    m.abolfathi
    مشارکت کننده

    چای سفید در اصل، جوانه‌های گیاه چای است؛ یعنی قبل از اینکه برگ چای باز شود، جوانه آن را که یک غلاف کرک‌دار نقره‌ای دارد، می‌چینند.

    چای سفید درست مانند چای سبز، از برگ‌های گیاه “کاملیا سینسیس “تولید می‌شود.در فرآیند تخمیر (از زمانی که برگ چای چیده می‌شود تا زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرد و تخمیر می‌شود) تغییراتی در ترکیبات چای رخ می‌دهد؛ به ‌نحوی‌که در چای سبز و سفید مقدار کافئین به حداقل ممکن می‌رسد.پلی‌فنول‌هایی که در چای سبز به مقدار زیادتری وجود دارند در چای سیاه بسیار کم هستند که با نام ‌کاتچین شناخته می‌شوند.مقدار کاتچین‌ها در واقع در چای سبز بالا، در چای سفید بسیار بالا و در چای سیاه بسیار کم هستند.

    بر خلاف انواع چای که با آب جوش درست می‌شود، پیشنهاد می‌شود چای سفید با آبی با دمای حدود 75 تا 85 درجه سانتی‌گراد تهیه شود برای این کار باید آب را جوش آورد و بعد یک دقیقه اجازه داد تا از جوش بیفتد و دمای آن کاهش یابد سپس با این آب، چای سفید را دم کرد.

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.