چه زمانی چاقی به خودکشی می انجامد؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #92183
    hodai
    مشارکت کننده

    به گزارش سایت خبری تحلیلی 9 صبح به نقل از باشگاه خبرنگاران، انجام عمل های زیبایی و جراحی‌های لاغری پدیده‌ای نوظهور دراکثر جوامع است که هزینه‌های زیادی راسالانه دراین کشور‌ها برجای می‌گذارد.آراستگی و میل به آراسته دیده شدن و زیبایی جزء صفاتی است که همه انسان‌ها درتمام دنیاخواهان آن بوده و مربوط به جنس خاصی نمی‌شود و مرد و زن هردو آن را می‌پسندند.

    * احساس خودکم‌بینی
    اغلب افرادی که نسبت به قیافه خود نقد دارند و دچارحس خودبینی و کم بینی هستند تصمیم به انجام چنین جراحی‌هایی می‌گیرند.چاقی و کاهش وزن به عنوان یکی از عوامل و موارد زیباتر دیده شدن، برخی افراد را دچار مشکلات روحی و روانی بسیاری کرده است تاجایی که افراد چاق دچار دغدغه کاهش وزن شده و به دنبال راهی برای سریع‌تر لاغر شدن هستند. آنها با گرفتن رژیم‌های لاغری سخت و پرهیز از خوردن هرگونه موادغذایی مفید مورد نیاز بدنشان و باافراط درانجام حرکات ورزشی سعی درسریع لاغرشدن می‌کنند.

    * شیوه‌های جدید لاغری
    این روزها علاوه برگرفتن رژیم‌های سخت غذایی و ورزش، شیوه جدیدی برای لاغرشدن آمده است و آن چیزی نیست جز عمل جراحی لاغری لیپوساکشن و اولتراسونیک لیپولیز است که طرفداران بسیاری را داشته و دراین مسیر هزینه‌های گزافی صرف انجام آنها می‌شود.

    *دلایل روانی جراحی زیبایی
    معمولا افرادی که قصد انجام چنین عمل‌هایی را دارند نسبت به ظاهر و چهره خود نقد داشته و همیشه ناراضی‌اند البته نباید از لحاظ جسمانی و پزشکی برخی فواید اینگونه عمل‌ها رانادیده گرفت بلکه باید به عوارض آن‌ها نیز اشاره کرد.
    افراد چاق معمولا از لحاظ روحی و روانی دچار اختلالاتی بوده و همیشه بااضطراب و استرس همراه هستند.آن‌ها برای اینکه درجامعه از وجه خوبی برخوردار باشند و ازسوی اطرافیان تایید شوند از ظاهر خود ناراضی بوده و به دنبال راهی برای زیباتر دیده‌شدن هستند.
    آن‌ها باانجام این عمل‌ها به طور موقت به وضعیتی که دوست دارند رسیده و کوتاه‌مدت از این وضعیت راضی خواهند بود اما بعدازگذشت اندک زمانی بعدازعمل تازه باعوارض آن روبه‌رو می شوند.
    آن‌ها بعدازعمل با معضلات جدید روحی و جسمی دیگری مبنی برعدم رضایت خود از چهره جدیدشان دست و پنجه نرم می‌کنند.

    *خودکم‌بینی، قبل ازعمل، بعدازعمل
    خودکشی یکی از پدیده‌های تاسف‌آوری است که دارای ابعاد شناخته شده روانی، اجتماعی، فرهنگی و بیولوژیکی و پیامدهای اقتصادی، انسانی است. این موضوع نه تنها به‌خاطر گسترش و شیوع جهانی آن‌ بلکه به علت وجود زمینه‌های مساعدکننده برای وقوع این پدیده دارای اهمیت است.
    اغلب افرادی که جراحی لاغری می‌کنند نیازمند توجه و رسیدگی مداوم از طرف اطرافیان خود هستند تا از شدت افسردگی‌ها و حس نارضایتی آن‌ها از چهره جدیدشان بکاهد. براساس تحقیقاتی که توسط دانشمندان انجام شده است جراحی‌های لاغری باکوچک‌شدن حجم معده اینگونه افراد و کاهش موادمفید دریافتی آن‌ها دچار کمبود ویتامین‌ها شده واغلب باتغییرات هورمونی شدیدی روبه‌رو می‌شوند که مجموع این عوامل باعث منزوی‌شدن فرد و اضطراب زیاد در او می‌شود که گاها به شکل خودکشی نمایان می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.