چه افرادی سراغ جراحی لاغری لیپوماتیک بروند؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91290
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    تب و تاب اقدامات و جراحی‌های زیبایی بحث امروز و دیروز نیست ولی طی دوره‌های اخیر، در بین اقشار چه جوان و چه مسن تبدیل به یک سونامی شده است. چاقی هم که معضل جامعه امروز است و نقل قول صحبت هر محفلی در جمع خانم‌ها، جدیدترین روش‌ها برای کاهش وزن است و این صحبت‌ها شده پای ثابت هر نشستی در هر محیطی. بحث داغ این روزها هم لاغری با روش لیپوماتیک است اما اینکه واقعاً انجام این روش به همه افراد و به منظور لاغری توصیه می‌شود یا نه، سوالی است که دکتر مجبتی امیری، متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با سلامانه به آن پاسخ می‌دهد.

    این متخصص پوست و مو معتقد است هر فردی کاندید مناسبی برای اقدامات زیبایی از قبیل لیپوماتیک نیست و در شرایط خاصی انجام این گونه روش‌ها توصیه می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس علم تغذیه، کاهش وزن نتیجه دریافت کالری مناسب از طریق رژیم غذایی و افزایش فعالیت فیزیکی است، توضیح داد: «اگر فردی تحت‌نظر متخصص تغذیه اقدام به کاهش وزن کند و در حین کاهش وزن در نواحی خاصی از بدن همچنان دچار چاقی موضعی باشد با نظر پزشک متخصص زیبایی می‌تواند با استفاده از روش‌های مختلف این مشکل را برطرف کند. ولی متاسفانه آنچه امروزه در مطب‌ها شاهد آن هستیم این است که افرادی که در تعریف افراد چاق و اضافه وزن می‌گنجند صرفاً بر پایه توضیحاتی که در خصوص این روش شنیده‌اند و تصور غلطی که در ذهنشان نقش بسته، تصور می‌کنند لیپوماتیک بهترین روش برای دستیابی به لاغری است درحالی که در این روش هدف معمولاً کم کردن وزن نیست بلکه تغییر سایز، حجم و فرم بدن است.»

    عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین یادآورشد: «انجام لیپوماتیک در افراد چاق فقط برای مدتی نتیجه آن رضایت‌بخش است و علاوه بر این، عوارض ناشی از این اقدام زیبایی، بعدها می‌تواند فرد را دچار پشیمانی کند. در حقیقت درست است که با این روش پیکرتراشی مناسب صورت می‌گیرد و مقداری از چربی مازاد بدن دفع می‌شود ولی نباید از این مساله غافل بود که بافت نواحی‌ای که تحت لیپوماتیک قرار می‌گیرند، دچار حالت فیبروتیک، سفتی و ناهمواری پوست می‌شوند و لمس این نواحی از بدن چندان خوشایند نیست چراکه لطافت خود را از دست می‌دهد.»

    امیری در نهایت با هشدار اینکه لیپوماتیک هم عوارض خاص خود را دارد، گفت: «ادعاهای موجود در مورد اینکه لیپوماتیک آمبولی، خونریزی و سایر عوارض را ندارد هم از اساس و پایه دروغ است و خونریزی، تجمع مایع زیر پوست، پستی و بلندی پوست و عدم جواب در اثر این روش می‌تواند در مواردی مشاهده شود.»

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.