چند روش ساده محافظت از قلب و عروق

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #93167
    m.adibian
    مشارکت کننده

    ترس از خوردن غذاهاي چرب در جهت پيشگيري از چاقي و بيماري‌هاي مزمن باعث شده تا بسياري از مردم اين غذاها را از رژيم غذايي خود حذف کنند، اما غذاهاي چرب هم مي‌توانند مفيد باشند!ا
    سرویس سلامت شفاف: مروزه چربي و غذاهاي چرب از جمله مواد غذايي هستند كه به محض آن كه نام آنها برده شود، ذهنيت چاقي و بروز بيماري‌هاي مزمن را در فرد به وجود مي‌آورند. اما حقيقت امر آن است كه برخي مواد غذايي چرب هم هستند كه مشكلي به وجود نمي‌آورند. بنابراين متخصصان تغذيه و سلامت مصرف برخي از مفیدترین غذاهاي چرب براي سلامت قلب و عروق را به شرح ذیل به مردم توصيه مي‌كنند.

    ماهي‌هاي چرب

    بر اساس نظر انجمن قلب آمريكا، مصرف ماهي‌هاي چرب مانند ماهي سالمون، ساردين و تن به دليل اينكه غني از اسيدهاي چرب امگا 3 و 6 هستند، مي‌توانند براي سلامت قلب و عروق بسيار مفيد باشند. به همين دليل متخصصان تغذيه به مردم توصيه مي‌كنند كه براي داشتن قلبي سالم سعي کنند كه دو تا سه بار در هفته از ماهي‌هاي چرب به‌صورت بخارپز يا كبابي استفاده کنند.

    سالادهاي سبزيجات

    آووكادو از جمله ميوه‌هاي چرب نواحي استوايي و گرمسيري است كه مطالعات علمي درباره آن نشان داده مصرفش در داخل سالاد سبزيجات مي‌تواند در بهبود نشانه‌هاي التهاب مفاصل موثر باشد. به علاوه اين‌كه ساليان سال است بشر به منافع زيتون و روغن زيتون در رفع بيماري‌هاي مزمن پي برده و حتي مشخص شده رژيم‌هاي غذايي بر پايه زيتون كه بيشتر در مناطق مديترانه‌اي پيروي مي‌شود، مي‌تواند از بروز بيماري‌هاي قلبي و عروقي تا حد قابل توجهي پيشگيري کند. بنابراين مصرف نصف يك آووكادو متوسط به همراه سه تا چهار عدد زيتون يا يك قاشق غذاخوري روغن زيتون در سالاد مي‌تواند باعث بهبود عملكرد سيستم قلبي و عروقي شود.

    مصرف دانه و مغزهاي چرب گياهي

    به طور صد در صد ثابت شده كه تخم آفتابگردان و تخم كدوي خام نقش بسيار موثري در سلامت عمومي بدن دارند. يكي از دلايل اين امر ناشي از آن است كه اين تخمه‌ها حاوي چربي خوبي براي كاهش كلسترول مازاد در بدن هستند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه به عنوان يك ميان وعده مغذي از اين دانه‌هاي روغني به ميزان ده تا دوازده عدد در روز استفاده شود يا اينكه اين دانه‌ها بر روي سالاد سبزيجات پاشيده و مصرف شوند. مغزهاي گياهي از فندق گرفته تا گردو همگي از جمله مواد روغني هستند كه مي‌توانند باعث بهبود عملكرد سيستم قلبي و عروقي شوند. به‌ويژه گردو نقش موثري بر سيستم قلبي و عروقي دارد. مصرف سي گرم از انواع مغزها شامل دو تا سه عدد گردو، دوازده عدد بادام و بيست عدد بادام زميني كه همگي خام باشند، مي‌توانند به عنوان يك ميان وعده مغذي براي داشتن قلبي سالم توصيه شوند.

    تخم مرغ

    تخم مرغ به‌ويژه زرده آن منبع غني از اسيدهاي چرب ضروري است و مصرف آن براي سلامتي و حتي كنترل كلسترول خون بسيار مفيد است. بسياري از افراد بلافاصله پس از شنيدن نام تخم مرغ به ياد بالا رفتن ميزان كلسترول خون مي‌افتند، درحالي كه اين تخم مرغ نيست كه باعث بالا رفتن ميزان كلسترول خون مي‌شود. بلكه رژيم غذايي پرچرب و ولع در مصرف غذاهاي بسيار چرب است. بنابراين متخصصان تغذيه مصرف حداقل سه تا چهار تخم مرغ در هفته را براي بهره مندي از منافع آن توصيه مي‌کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.