چند توصیه برای نگه داری از خیار و گوجه فرنگی

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73265
    marziyeh.a
    مشارکت کننده

    برای گوجه فرنگی: 1. گوجه فرنگی ها را در دمای محیط نگه داری کنید، مثلاً درون سبد میوه ها. 2. هرگز گوجه فرنگی را درون یخچال نگذارید زیرا سرما مزه و طعم آن را کاهش می‌دهد. 3. از قرار دادن گوجه فرنگی ها در کنار پنجره خودداری کنید زیرا تفاوت های دمایی این میوه را شل می‌کند. 4. فقط موقع خوردن گوجه فرنگی را بشویید و زدوتر این کار را انجام ندهید. 5. دُم گوجه فرنگی را فقط بعد از شستنش، بکَنید.

    برای خیار: 1. خیار را در جای خنک نگه دارید. 2. بهترین دما برای نگه داری و تازه ماندن خیار 15 درجۀ سانتیگراد است. کافی است خیارها را درون کیسۀ سبزیجات گذاشته و ظرف 2 تا 3 روز مصرف کنید. خیارهای خوب کاملاً سبز، براق، سفت و بدون چروک هستند. 2. پوست خیار را نکنید! پوست این میوه سرشار از ویتامین و فیبر (75% مصرف کننده ها، هنوز پوست خیار را می‌کنند) است. 3. برخی خیارها کمی تلخ هستند. برای رفع این مشکل می‌توانید مثل رومی ها و یونانی های باستان، یک نوک انگشت شکر یا عسل روی خیار بمالید. 4. اگر پوست خیار را نکنید، هضمش راحت خواهد بود. پوست این میوه حاوی پپسین است که باعث سهولت در گوارش می گردد.

    به همین خاطر خوب است که اول غذا خیار خورده شود، خوردن خیار باعث ترشح آنزیم های هضم کننده می‌شود. علاوه بر این خیار سرشار از فیبرهایی است که گوارش را آسان می‌سازند.

    #98830
    madjd
    مدیرکل

    هرگز گوجه فرنگی را درون یخچال نگذارید !!!

    پس گوجه فرنگی را کجا نگه داریم؟

    #98831
    s.samadi
    مشارکت کننده

    گوجه فرنگی در صورتی که 1 ساعت تو دمای خونه بمونه شل می شه و شروع به خراب شدن می کنه منظورتون اینه که مثلا یک جایی مثل حیات بگذاریم؟آخه همه که حیات یا تراس ندارن

در حال نمایش 3 نوشته (از کل 3)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.