چند توصيه براي كاهش خطر مصرف ست فودها

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72376
    araghi
    مشارکت کننده

    ¤ در صورت تمايل زياد به مصرف غذاهاي آماده و براي كاهش مصرف اين مواد، تعداد دفعات مصرف را در طول زمان كاهش دهيد و تا حد امكان موادغذايي را در شرايط مناسب از نظر نگه داري، نوع روغن مصرفي و با استفاده از مواد اوليه تازه و سالم در منزل تهيه كنيد.

    ¤ براي كاهش اثرات مضر غذاهاي آماده، از ميوه ها و سبزي هاي سالم و تازه در كنار غذا استفاده شود. مصرف مقادير مناسب اين مواد مي تواند ويتامين هاي لازم را براي بدن تأمين نموده و اثرات مضر مواد سرطان زايي كه با مصرف زياد غذاهاي آماده وارد بدن شده و در بدن انباشته مي شود را خنثي كند.

    ¤ مصرف غذاهاي شور و چرب مانند: پنير پيتزا، چيپس، ترشي جات، خيارشور، انواع سس (كچاب، مايونز و…) و سيب زميني سرخ كرده كه معمولا به همراه غذاهاي آماده مصرف مي شوند را كاهش دهيد.

    ¤ معمولا غذاهاي آماده در حجم زياد روغن سرخ شده و حاوي چربي زيادي هستند. هم چنين انواع سس ها و پنير پيتزا مملو از چربي اضافه مي باشند. بنابراين ضمن توصيه به عدم استفاده از روغن هاي جامد، بر استفاده از روغن هاي مخصوص سرخ كردني در حجم كم براي موارد سرخ كردن و كاهش مصرف غذاهاي چرب تأكيد مي شود.

    ¤ نوشابه هاي گازدار كولا را تا حد امكان از برنامه غذايي حذف كرده يا به حداقل مقدار برسانيد. به جاي نوشابه هاي گازدار از آب، دوغ هاي كم نمك و بدون گاز يا انواع آب ميوه استفاده نماييد.

    نقش مادران در تهيه موادغذايي سالم و تازه، پرهيز از خريداري انواع ساندويچ هاي آماده و نوشابه هاي گازدار و فرهنگ سازي تغذيه مناسب در خانواده اهميت و ارزش بالايي دارد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.