چشماني تيزبين با غذايي دريايي

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80917
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ماهي ماده غذايي غني از پروتئين با ميزان چربي پائيني است كه به دليل وجود انواع ويتامين و مواد معدني در آن، براي حفظ سلامت مفيد است. مصرف ماهي و روغن‌ماهي سيستم ايمني را تقويت مي‌كند. اسيدچرب امگا3 موجود در ماهي براي سلامت استخوان‌ها و پوست مفيد است.
    از بين تمام ماهي‌ها، ماهي‌هاي چرب مانند سالمون، تن و … حاوي مقدار زيادي اسيد چرب امگا3 هستند. براي تأمين نياز بدن به اسيد چرب امگا3 بايد حداقل هفته‌اي دوبار ماهي مصرف كرد. در غير اين صورت افراد بايد از مكمل‌هاي روغن ماهي استفاده كنند.
    بنا بر تحقيقات انجام گرفته مصرف ماهي احتمال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي را در زنان و مردان و خصوصاً در افراد مبتلا به ديابت كاهش مي‌دهد. علاوه بر اين مصرف ماهي با كمك كردن به تصفيه خون و انتقال آسان‌تر خون به قلب و ساير اندام‌ها در حفظ سلامت قلب تأثيرگذار است.
    گفته مي‌شود مصرف ماهي و يا مكمل‌هاي روغن ماهي به‌طور منظم، در حفظ و بهبود بينايي مؤثر است.
    زيرا ماهي حاوي ماده‌اي به نام اسيد دوكوزاهگزانوئيك (DHA) است كه در چشم و نزديك به سلول‌هاي عصبي حساس به نور توليد مي‌شود. از آنجايي كه مقدار اين ماده در ماهي زياد است، احتمال ابتلا به دژنراسيون ماكولا كه به دليل افزايش سن در چشم رخ مي‌دهد، كاهش پيدا مي‌كند. مصرف ماهي التهابات بافت‌ها را كم كرده و از اين رو علائم روماتوئيد آرتريت را تخفيف مي‌دهد. علاوه بر اين در رفع افسردگي تأثيرگذار است و با روند نزولي توانايي ذهني در سالمندان نيز مقابله مي‌كند. نحوه پخت ماهي بر ميزان مواد مغذي آن تأثيرگذار است. براي مثال پخت ماهي همراه با مقدار زياد سديم ذخيره امگا3 آن را نگه مي‌دارد. در حالي كه پخت بيش از حد ماهي ميزان موادمغذي موجود در آن را كم مي‌كند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.