چربی فقط برای قلب مضر نیست!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87717
    f.kashkalani
    مشارکت کننده

    چربی و سرطان سینه

    در مطالعات اولیه به نظر می رسید كه مقدار چربی در رژیم غذایی خانم ها در میزان ابتلا به سرطان سینه مهم است اما طی مطالعاتی كه انجام شد با مقایسه و بررسی رژیم های غذایی كم چرب و پر چرب و میزان ابتلا به به سرطان سینه، به این نتیجه رسیدند كه این میزان چربی رژیم غذایی نیست كه بر ابتلا به سرطان سینه نقش دارد، بلكه نوع چربی مصرفی است كه مهم است.
    طی تحقیقاتی كه انجام شده به این نتیجه رسیده اند سرطان سینه در زنانی كه رژیم غذایی ایشان سرشار از چربی حیوانی است درصد ابتلا بسیار بالاتر از خانم هایی است كه چربی حیوانی كمتری استفاده می كنند.
    در بررسی ها متوجه شده اند كه رژیم های غذایی حاوی گوشت قرمز فراوان و لبنیات پرچرب، و عوامل دیگری از جمله هورمون ها در افزایش ابتلا نقش دارند. همچنین مطالعات اخیر نشان داده چربی های اشباع خطر ابتلا را بالا می برند.

    چربی و بیماری های مزمن
    به نظر می رسد چربی خورده شده با بیماری های مزمنی چون چاقی، پوكی استخوان، ام اس، كاهش حافظه ی وابسته به سن و تخریب سلول ها مرتبط است.
    سعی كنیم در ورود چربی های مضر به بدن مان(چربی های ترانس) كه در روغن های هیدروژنه شده بسیار است، جلوگیری كنیم. البته بسیاری از این نوع چربی از طریق فست فود ها وارد بدن ما می شود.
    در ابتدای ورود مارگارین به بازار بسیاری بر این عقیده بودند كه چون مارگارین از روغن های گیاهی و سرشار از چربی های غیر اشباع تهیه می شود، بهتر از كره است كه از چربی حیوانی تهیه شده و سرشار از چربی های اشباع است و موجب بیماری های قلبی و افزایش چربی های بد خون می شود. اما با انجام مطالعات فراوان، بدین نتیجه رسیدند كه اگر چه مارگارین منبع گیاهی دارد ولی به علت هیدروژنه شدن آن(فرایندی كه طی آن جامد می شود) سرشار از اسیدهای چرب ترانس می شود و در نتیجه آن هم برای سلامتی بی ضرر نیست.

    لذا بهتر است به جای كره، مارگارین و حتی مایونز، از روغن های گیاهی مایع كه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ی چند بانده هستند و برای بدن ضروری هستند استفاده كنیم.
    با كمتر استفاده كردن از گوشت قرمز و لبنیات پر چرب از ورود چربی های اشباع اضافه به بدن جلوگیری كنیم.
    سعی كنیم حبوبات، دانه، آجیل، ماهی و غذاهای دریایی و مرغ را جایگزین گوشت قرمز كنیم.
    منابع سرشار از امگا 3 مانند گردو، ماهی، روغن سویا، كانولا، دانه ی بذر كتان و یا روغن آن را استفاده كنیم. سبزیجات و میوه های تازه را به میزان زیاد در طی روز در وعده های اصلی و در میان وعده ها استفاده كنیم. آب سبزیجات را هم وارد برنامه غذایی خود كنیم.و ورزش را فراموش نكنیم!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.