چرا ورزش به تنهایی باعث کاهش وزن نمی‌شود؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94129
    m.adibian
    مشارکت کننده

    این سوال برای بسیاری از ورزشکاران پیش می‌آید که چرا تنها با ورزش کردن نمی‌توانند وزن خود را کم کنند. ممکن است شخصی مدت طولانی و با شدت زیاد ورزش کند، اما کاهش وزن زیادی احساس نکند.

    به‌ گزارش ‌سلامت نیوز به نقل از ایسنا‌، هر چقدر که بیشتر ورزش می‌کنیم بدنمان به انجام فعالیت‌هایی با شدت زیاد بیشتر عادت می‌کند و کالری اضافی نمی‌سوزاند. به ‌این‌ ترتیب تنها انجام فعالیت‌ و ورزش برای کاهش وزن کافی نیست.

    نتایج این مطالعات در مجله بیولوژی منتشر شد.

    به گزارش سایت MNT، در حال‌ حاضر برنامه‌هایی که برای کاهش وزن هستند بیشتر بر روی افزایش فعالیت تمرکز می‌کنند. با این حال محققان در مطالعات اخیر دریافتند افرادی که فعالتر هستند لزوما بیشترین مصرف انرژی را ندارند.

    ورزش برای سلامتی بسیار مفید است و این مساله واضح است. با این حال بدن به انجام فعالیت زیاد عادت می کند و بعد از مدتی کالری سوزی زیادی ندارد. البته افرادی که به صورت مداوم ورزش می‌کنند نسبت به افرادی که زندگی ساکنی دارند انرژی بیشتری مصرف می‌کنند.

    بررسی‌ها نشان داده است افرادی که در طول روز فعالیت با شدت متوسط انجام می‌دهند حدودا در روز 200 کالری بیشتر از افرادی که فعالیتی ندارند می‌سوزانند.

    به طور کلی تغذیه همراه با ورزش به کاهش وزن تاثیرگذار است.

    بررسی‌هایی که در مجله “پزشکی” روز منتشر شده است نشان داده که مصرف میوه‌هایی همچون سیب، گلابی و سبزیجاتی همچون پیاز که فلاونوئید زیاد دارند می‌تواند از افزایش وزن جلوگیری کند.

    #101836
    mashhadweb
    مشارکت کننده

    چرا بعد از یه مدتی کاهش وزن متوقف میشه ؟

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.