چرا قبل از شنا کردن نباید غذا خورد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #88515
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]شايد شما هم شنيده باشيد که مادرها به بچه‌هاي‌شان مي‌گويند تا نيم ساعت (يا يک ساعت) بعد از غذاخوردن نبايد شنا کرد.اما دليل اين توصيه چيست؟
    ظاهرا هيچکس دقيقا علت اين توصيه را نمي‌داند. رايج‌ترين توضيحي که در اين باره داده مي‌شود اين است که شناگراني که به تازگي غذا خورد‌ه ا‌ند، ممکن است دچار درد يا چنگه (کرامپ)، شکمي غيرقابل‌کنترلي شوند که آنها را در معرض خطر غرق شدن قرار مي‌دهد. با اينکه چنين دردهايي ممکن است شناگران – يا هرکسي که فعاليت جسمي انجام مي‌دهد – را گرفتار کند، بسيار بعيد است که فرد را در معرض خطر غرق شدن قرار دهد (آيا تا به حال شنيده‌ايد که فردي به علت دل‌درد ناشي از خوردن همبرگري بزرگ غرق شود؟)

    يک مورد عجيب و غريب ديگر در آن پند مادرانه، نيم يا يک ساعت زمان تاخيري است که در آن آمده است. آيا غذا تا دقيقه 29 به صورتي خطرناک هضم‌نشده باقي مي‌ماند و بعد در راس دقيقه سي‌ام به ناگهان بي‌خطر مي‌شود. از لحاظ پزشکي دليل خاصي وجود ندارد که پس از غذاخوردن شنا نکنيد. البته شايد درست باشد، در صورتي که حسابي شکمي از عزا درآورده باشيد، شنا نکنيد، اما در چنين حالتي بهتر است هيچ‌کار ديگري هم نکنيد و يک راست برويد بخوابيد.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.