چرا دچار یبوست می‌شویم؟

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #73175
    s.samadi
    مشارکت کننده

    یبوست حاد ممکن است سبب بسته شدن روده شود که در موارد خیلی شدید امکان دارد فرد به عمل جراحی نیاز پیدا کند. علل بروز این عارضه ممکن است رژیم غذایی نامناسب، برهم خوردن تعادل هورمونی، عوارض جانبی برخی از داروها یا نوع آناتومی بدن باشد. در مراحل نخست کاربردی‌ترین روش‌های درمان این عارضه گوارشی شامل اصلاح رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی مناسب هستند.

    سایت اینترنتی کامن سنس در یک مقاله جدید و به منظور کمک به کنترل بهتر این عارضه، برخی از مهمترین عواملی را که می‌توانند موجب ابتلا به یبوست شوند، معرفی کرده است.

    این عوامل عبارتند از : کافی نبودن فیبر خوراکی در رژیم غذایی روزانه، بی‌تحرکی به ویژه در افراد مسن، مصرف لبنیات پرچرب، از دست دادن آب بدن و یا عدم مصرف مایعات به میزان کافی، به تاخیر انداختن دفع به دلیل استرس کاری و یا دستشویی نرفتن در خارج از منزل، استفاده بیش از حد از داروهای ضد یبوست و ملین که مصرف زیاد آنها اعصاب و عضلات روده بزرگ را از کار می‌اندازد،‌ کمبود نمک در بدن (نمک یک ماده ضروری برای جذب بهتر مواد غذایی در روده است)، عوارض جانبی مصرف برخی از داروها (نظیر داروهای ضد درد، آنتی اسیدها یا داروهای ضد اسید معده، داروهای ضد فشار خون، داروهای ضد پارکینسون،‌ داروهای ضد گرفتگی عضله،‌ داروهای ضد افسردگی،‌ مکمل های آهن،‌ مکمل کلسیم،‌ آنتی هیستامین،‌ داروهای ادرارآور و همچنین داروهای ضد رعشه)، ابتلا به سندرم روده تحریک پذیر، تغییرات در زندگی مانند بارداری، پیر شدن و سفر کردن، ابتلا به امراض خاص مثل ام.اس،‌ پارکینسون و یا آسیب نخاعی و اختلال در سوخت و ساز و فعالیت غدد داخلی مثل تیروئید،‌ بروز مشکلات در روده بزرگ و مقعد مانند سرطان مقعد و روده بزرگ و بالاخره مشکل در فعالیت روده‌ای مانند ابتلا به یبوست مزمن که بدون دلیل باشد.

    در این مقاله تاکید شده است که مشورت به موقع با متخصص برای دریافت برنامه غذایی و ورزشی مناسب و عمل کردن به این برنامه‌ها در بیشتر موارد نیاز به مصرف دارو یا جراحی را در مبتلایان به یبوست برطرف می‌کند و در درمان این بیماری بسیار موثر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.