چاقی در ۷ سالگی خطر ابتلا به آسم را افزایش می‌دهد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81396
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    پژوهشگران سوئدی بر اساس نتایج تحقیقات تازه خود هشدار دادند: کودکان چاق بیشتر از همنوعان خود با خطر ابتلا به بیماری آسم از سن ۸ سالگی به بالا مواجه هستند.

    به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی فارس به نقل از پایگاه خبری آمریکایی هلث دی نیوز، این پژوهشگران گفتند: کودکان چاق یا کودکانی که در سن 7 سالگی از چاقی رنج می برند، بیشتر از کودکان دارای وزن طبیعی در معرض خطر ابتلا به بیماری آسم از سن 8 سالگی به بالا قرار دارند.

    پژوهشگران سوئدی بیش از 2هزار کودک را در طول 8سال مورد بررسی قرار دادند و اطلاعات شخصی آنها درباره طول و وزن را به ترتیب در سال اول عمر، در 18 ماهگی و در 4و 7سالگی مطالعه کردند.

    خانواده های کودکان نیز درچارچوب این تحقیقات، فرم سلامتی کودکان خود از نظر ابتلا به آسم یا حساسیت را پر کردند.

    نتایج این تحقیقات نشان داد کودکانی که در اوایل طفولیت خود دارای وزن طبیعی بودند و وزن آنها در 7 سالگی افزایش یافت، بیشتر از کودکان دارای وزن طبیعی، استعداد ابتلا به آسم را داشتند.

    اما این وضعیت درخصوص کودکانی که در آغاز طفولیت خود چاق بودند و به طور تدریجی همراه با رشد وزن اضافی خود را از دست دادند؛ صدق نمی‌کرد.

    بنابراین پژوهشگران به والدین این توصیه را کردند که وزن کودکان خود را در سن هفت سالگی برای محافظت بیشتر از آنها در برابر ابتلا به بیماری آسم در حد طبیعی نگه دارند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.