پیوند سندرم روده تحریک‌پذیر با کمبود ویتامین دی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94517
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    بنابر یک مطالعه کوچک بریتانیایی، از هر ۱۰ نفر مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر (IBS)، حدود هشت نفر کمبود ویتامین دی هم دارد.

    به گزارش پایگاه خبری سلامانه، اگرچه این‌ها نتایج اولیه هستند، محققان می‌گویند که در آینده مبتلایان به این بیماری می‌توانند از آزمایشات غربالگری ویتامین دی و مکمل‌ها بهره ببرند.

    این ویتامین برای بدن و علی الخصوص سلامت استخوان ضروری است. ما مقداری از این ویتامین را از غذا به دست می‌آوریم ولی اکثر آن پس از دریافت آفتاب در پوست ساخته می‌شود.

    اکثر افراد علی‌القاعده باید بتوانند تمام ویتامین دی مورد نیاز خود را از آفتاب و رژیم متعادل دریافت کنند. اما حدود یک‌چهارم جمعیت دچار کمبود این ویتامین است.

    سندرم روده تحریک‌پذیر یک بیماری درازمدت است که باعث گرفتگی شکم، نفخ، اسهال یا یبوست می‌شود. این بیماری بین ۲۵ تا ۴۵ میلیون امریکایی را احتمالاً درگیر کرده است.

    اگرچه این بیماری شایع است، علت دقیق آن هنوز ناشناخته مانده. رژیم و مشکل در سرعت حرکت غذا در سیستم گوارشی ممکن است نقش داشته باشند.

    عوامل روانی مثل استرس هم ممکن است در برخی افراد علائم IBS را به راه بی‌اندازند.

    اگرچه بسیاری از افراد به خاطر این علائم تحت درمان قرار نمی‌گیرند، چنین پنداشته می‌شود که این بیماری دلیل ۲۰ تا ۴۰ درصد مراجعات به پزشک گوارش باشد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.