پیشگیری از سنگ کلیه به کمک طب سنتی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84837
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    یک کارشناس طب سنتی گفت: مهمترین راه پیشگیری از بروز سنگ، جلوگیری از ایجاد فضولات و اخلاط غلیظ و لزج است و این مهم با تقویت معده و قوت هاضمه و نیز مصرف مواد غذایی مناسب امکان پذیر است.
    سید جواد علوی درباره سنگ مجاری ادراری اظهار داشت: در فصل تابستان افراد در معرض کم آبی قرار می‌گیرند و مواد زائد با غلظت بالا در ادرارشان دفع می‌شود. به این منظور در خصوص کسانی که سنگ کلیه و مجاری ادراری دارند، باید توجه ویژه‌ای به سلامت دستگاه ادراری داشته باشند.

    به گفته وی مکتب طب سنتی ایران، مکتبی کل نگر است که بر اساس اصول، قواعد و زاویه دید خاص خود راه حل‌هایی مختص شرایط مختلف را ارائه می‌دهد. این کارشناس طب سنتی افزود: از اصول اولیه در طب ایرانی حفظ سلامتی بر اساس تصحیح روش زندگی است. تغییر و اصلاح روش‌های تغذیه و آشامیدن یکی از روش‌های پُر کاربرد در طب ایرانی محسوب می‌شود.

    علوی ادامه داد: از دیدگاه طب سنتی، علت ایجاد سنگ در کلیه و مثانه، وجود حرارت خارج از اعتدال در بدن و تأثیر آن بر روی اخلاط غلیظ و لزج است که حرارت باعث خشک شدن و افزایش غلظت رسوبات شده و اخلاط غلیظ را متحجر و تبدیل به سنگ می‌کند.

    وی بیان داشت: ضعف قوت دافعه کلیه و تنگی مجاری ادراری نیز مزید بر علت شده و احتمال تشکیل سنگ را افزایش می‌دهد. اما مهمترین راه پیشگیری از بروز سنگ، جلوگیری از ایجاد فضولات و اخلاط غلیظ و لزج است و این مهم با تقویت معده و قوت هاضمه و نیز مصرف مواد غذایی مناسب امکان پذیر است.

    این کارشناس طب سنتی گفت: در پیشگیری و درمان این بیماری، باید توجه زیادی به دستگاه گوارش کرد. غذا را باید زیاد جوید تا کاملاً با آب دهان آغشته شود. از پُر خوری باید پرهیز کرد و در تقویت معده باید کوشید تا خوراک را به خوبی گوارش دهد. در نهایت شکم نیز باید نرم نگه داشت، بنابراین روزی 2 بار صبح و عصر در ساعتی معین نسبت به تخلیه اقدام شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.