پیاز، قدرت فکر را بالامی برد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #69177
    tavakoli
    مشارکت کننده

    فسفر قدرت فکر را بالامی برد و پیاز به علت داشتن فسفر، فعالیت فکری را آسان می کند.
    پیاز مشابه سیر است و دارای بسیاری از ریزمغذی هاست که برای بدن بسیار ضروری است از جمله ویتامین C ، کلسیم و املاحی مانند منیزیم، پتاسیم، فسفر، گوگرد و اسید فولیک، مقدار کمی آهن، مس، روی و ویتامین های گروه B نیز در پیاز موجود است.
    گوگرد موجود در پیاز برای ضدعفونی کردن خون، شش ها و برطرف کردن آسم، ورم گلو و برونشیت موثر است. موجب تقویت غده اشکی و گوارشی می شود. دارای آنتی بیوتیک است که خون و مجاری تنفسی را ضدعفونی می کند.
    پیاز از بیماری های قندی، کلیوی، مثانه، ورم ساق ها، پروستات و رماتیسم مفصلی جلوگیری می کند. آرامبخش است و پایین آورنده فشار خون و کاهش دهنده چربی خون است و در پیشگیری و درمان تصلب شرائین و پایین آوردن قند خون تاثیر دارد. اشتهاآور است و در رفع سنگ های مجاری صفراوی، درمان اختلالات روده، درمان التهاب مجاری ادراری، درمان عفونت مثانه، تسکین سرفه و درمان سرماخوردگی مفید است.
    پیاز برای افرادی که دچار بی خوابی هستند، مفید است. اثر پیاز روی بیماری های قلبی بسیار مفید است و در افرادی که احتمال بروز بیماری های قلبی و عروقی زیاد است مثل افراد بزرگسال اگر نصف پیاز را در روز مصرف کنند، 20 تا 30 درصد کلسترول بد خون را کاهش داده و کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.