پنج ماده غذایی خام برای داشتن پوستی زیباتر

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87340
    s.farzi
    مشارکت کننده

    بسیاری از موادغذایی سلامت پوست را بهبود می بخشند. اما برخی از آنها حداکثر سودمندی را زمانی دارند که خام و نپخته مصرف شوند. موادغذایی خامی که سبب سلامت پوست می شوند عبارتند از:

    1- کلم پیچ و اسفناج: کلم پیچ و اسفناج سبب استحکام ساختار پوست می شوند چراکه حاوی فیتونوترینت ها (موادمغذی گیاهی) هستند که حفاظت بیشتری در برابر آسیب های نورخورشید فراهم می کنند. بویژه اسفناج که سرشار از مواد مغذی مثل بتاکاروتن و لوتئین است و اثبات شده هر دو این موادمغذی الاستیسیته(قابلیت ارتجاعی) پوست را ارتقا می دهند.

    2- مغز گردو و پسته: مغز گردو و پسته یک منبع غنی از ویتامین های گروه B و E هستند که کمک به محافظت در برابر آسیب سلولی می کنند. ویتامین E آنتی اکسیدانی قوی است که با رادیکال های آزاد و فرایند اکسیداسیون که منجر به پیر شدن زودرس پوست می شود، مقابله می کند.در حالیکه ویتامین B1 بر سیستم گردش خون اثر دارد تا درخششی جوان و سالم در پوست ایجاد کند.

    3- انواع توت ها و مرکبات: انواع توت ها (Berries) حاوی آنتی اکسیدان های ضد پیری و هم چنین فیبر هستند، که فیبرها به دفع و از بین بردن سموم قبل از آنکه آنها سبب جوش و آکنه شوند، کمک می کنند.

    مرکبات سرشار از ویتامین C یک آنتی اکسیدان قوی هستند که سبب افزایش سنتز کلاژن برای داشتن پوستی نرم و انعطاف پذیر می شوند.

    4- سیب: همانند مرکبات، سیب نیز ویتامین C فراوانی داردکه برای کلاژن سازی ضروری است. عنصر مس موجود در سیب نیز سبب سنتز ملانین، رنگدانه ای قهوه ای رنگ در پوست که به عنوان یک محافظ طبیعی در برابر نورخورشید عمل می کند، می شود.

    5- شیر بادام(نوعی نوشیدنی حاوی بادام): این شیر آجیل برای پوست فوق العاده است چراکه حاوی مس (افزایش سنتز کلاژن) و هم چنین مواد معدنی مثل منگنز است که کمک به محافظت پوست از آسیب اشعه UV (ماوراء بنفش) می کند.
    منبع: منبع مقاله: Prevention magazine

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.