ویتامین ب ۶

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #114478
    soheila.d
    مشارکت کننده

    علائم کمبود ویتامین ب 6
    ویتامین ب

    بدن انسان روزانه به مقدار معینی از انواع ویتامین ها نیاز دارد و اگر ویتامین های مورد نیاز بدن تامین نشود کمبود آن با علائمی نمایان می شود. ویتامین ب 6 هم یکی از انواع ویتامین های مورد نیاز بدن است.

    کمبود ویتامین ب 6 و نشانه های آن در بدن

    ویتامین ها و املاح مواد آلی هستند که بدن ما برای انجام وظایفی که به عهده دارد بی شک به آنها نیازمند می باشد. بدن انسان به طور طبیعی قادر به ساخت ویتامین املاح نمی باشد و نیاز خود به ویتامین و املاح را از طریق تغذیه برطرف می سازد.در یک رژیم غذایی متعادل بدن سالم قادر است که تمامی ویتامین و املاح روزانه خود را به طور کامل بدست بیاورد و نیازی به مصرف هیچ نوع ویتامین و یا املاحی به صورت قرص و کپسول و … ندارد.ویتامین

    علائم کمبود ویتامین ب 6 را بشناسید

    موادغذایی حاوی ویتامین ب 6

    در این مطلب اطلاعاتی در مورد ویتامین ب 6 و علائم کمبود آن در اختیار شما قرار می دهیم.

    ویتامین ب 6 یک ویتامین محلول در آب است. بدن شما از 3 شکل ویتامین ب 6 استفاده می کند. پیریدوکسین (PN)، پیرویدوکسال (PL) و پیریدوکسامین (PM). بیشتر مواقع منظور از ویتامین ب 6 پیریدوکسین است. ویتامین ب 6 عملکرد های متفاوتی در بدن دارد که عبارت است از ، شکستن کربوهیدراتها برای ایجاد انرژی و تشکیل هموگلوبین و دیگر موادی که بدن به آن نیاز دارد.

    به نقل از سایت «دیلی میل»، ویتامین های ب برای سلامت سیستم عصبی لازم هستند و برای اینکه کربوهیدرات، چربی و پروتئینی که می خوریم به انرژی تبدیل شوند، باز هم به ویتامین ب نیاز است. بنابراین وقتی استرس دارید، ویتامین ب مصرف کنید تا انرژی لازم برای مقابله با شرایط به وجود آمده را داشته باشید.

    همچنین بخوانید : آتش گرفتن ناگهانی اتوبوس شخصی در شهرری + تصاویر

    ب 6 برای تولید سروتونین و دوپامین در مغز لازم است (که به خلق وخو و انگیزه مربوط هستند)، هم چنین روی خوب خوابیدن اثر می گذارد، بنابراین حواستان به آن باشد. هویج، مرغ، تخم مرغ، ماهی، گوشت، نخود، اسفناج، تخم آفتابگردان، گردو، آووکادو، موز، بروکلی، کلم، ذرت و سیب زمینی از منابع ویتامین ب به خصوص ب 6 هستند.

    کمبود ویتامین ب 6 و علائم آن

    علائم کمبود ویتامین ب 6

    گاهی اوقات پیش آمده که گوشه لب زخم کوچک دردناکی به وجود می آید که نشانه کمبود ویتامین ب به خصوص ویتامین ب 6 است.

    این ویتامین نقش اساسی در فعالیت ٦٠ انزیم در بدن را ایفا می کند.طبق تحقیقات انجام شده مشخص شد که افرادی که کمترین سطح ویتامین ب 6 را دارند بیشترین مقدار التهاب را داشته اند. التهاب مزمن می تواند عامل بروز بیماریهایی مانند بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت نوع ٢ باشد.

    این ویتامین در خانمها برای کمتر شدن مشکلات قبل از شروع پریود ماهیانه به کار برده می شود از دیگر کاربردهای این ویتامین می توان به کم شدن حالت تهوع صبحگاهی در خانمهای باردار ،کنترل افسردگی بعداز زایمان و کنترل افسردگی دوران یائسگی نام برد. هم چنین در بیماران مبتلا به الزایمر، کودکان بیش فعال و اوتیسم نقش مثبت این ویتامین به اثبات رسیده است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.