ورزش کنید، پوکی استخوان نگیرید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #68987
    tavakoli
    مشارکت کننده

    ورزش کنید، پوکی استخوان نگیرید!

    تحرک بدنی و ورزش باعث استحکام استخوانها در هر سنی میشود، عدم تحرک و استراحت زیاد باعث تحلیل استخوانها و پوکی آن میشود و دردهای استخوانی را بیشتر میکند.
    پوكی استخوان (كه به معنای نازك و ضعیف شدن استخوان ها است) نگرانی اصلی اكثر خانم ها در سنین یائسگی است. از این رو لازم است پیشگیری را مدت ها پیش از یائسگی شروع كنیم. صرف نظر از كلسیم و ویتامین D كافی، ورزش مهمترین عامل پیشگیری از پوكی استخوان به شمار می رود.
    ورزش، نه تنها از بین رفتن استخوان ها را محدود می كند، بلكه موجب تعادل و هماهنگی بهتر و تقویت عضلاتی می شود كه هنگام ایستادن متكی به آنها هستیم.
    ورزش های قدرتی و مقاومتی، به ویژه بسیار مهم اند.
    ● تقویت استخوان ها
    هنگامی كه كار بیشتری از استخوان ها می خواهیم، پاسخ آنها قوی تر و متراكم تر شدن است. تحمل یا مقاومت در برابر وزن – یا به طور كلی هر فعالیتی كه در مقابله با جاذبه صورت می گیرد- رشد بافت استخوانی جدید را تحریك می كند.
    طبق یافته های پژوهشگران، کسانیکه در روز 6/1 کیلومتر دوی آرام انجام میدهند 7 درصد بافت استخوانی متراکم تری نسبت به بقیه دارند.تمرینهای قدرتی به افزایش تراکم استخوانی کمک میکند.این نرمش و تمرینها به استخوان فشار وارد میکند و هیمن عمل بافت را تشویق و تهییج میکند تا بافت استخوانی جدید تولید کند.
    برای داشتن استخوانهای سالم ، ما در جوانی باید تراکم استخوانی خود را افزایش دهیم و این شرایط را با بالا رفتن سن حفظ کنیم.پس ورزش کنید تا پوکی استخوان نگیرید!

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.