ورزش از اساسی ‌ترین عوامل در درمان چاقی و پیشگیری از برگشت آن

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #72072
    lovelorn
    مشارکت کننده

    ورزش از چند طریق، از جمله افزایش انرژی مصرفی در حال استراحت به دلیل افزایش توده ‌ی عضلانی بدن، همچنین افزایش مستقیم انرژی مصرفی در حال فعالیت جسمانی، باعث افزایش کل انرژی مصرفی روزانه می شود. در نتیجه در صورت داشتن رژیم غذایی صحیح، از بافت چربی برای تأمین انرژی استفاده کرده و باعث آب شدن چربی و کاهش وزن می‌ گردد.
    همچنین حتی بعد از رسیدن به وزن مطلوب با ورزش کردن، شاهد برگشت کمتر اضافه وزن خواهیم بود. چون علاوه بر کاهش توده ‌ی چربی و کاهش وزن بدن، توده‌ ی عضلانی بدن نیز افزایش یافته است که این توده ی عضلانی فعال در مقایسه با بافت چربی قدیمی غیر فعال، انرژی بیشتری را حتی در حال استراحت مطلق مصرف می ‌کند و باعث جلوگیری از تجمع مازاد انرژی مصرفی به ‌صورت چربی می‌ شود.

    #98184
    nikbakht
    مشارکت کننده

    بله. ورزش به تقویت بافت عضلانی که نقش مهمی در افزایش متابولیسم بدن بر عهده دارد، کمک می نماید. فرادی که ورزش می کنند به حفظ تناسب اندام و تندرستی خود را در سنین پیری کمک می نمایند چرا که: بافت عضلانی بدن به طور طبیعی با افزایش سن، تحلیل می رود و لذا افراد مسن بیشتر مستعد ابتلا به اضافه وزن قرار می گردند.
    اما با ورزش و فعالیت بدنی می توان این تحلیل را به تاخیر انداخت و شانس از دست دادن بافت عضلانی و کاهش متابولیسم بدن و شانس ابتلا به چاقی در سنین بالاتر را کاهش داد.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.