هشت ماده غذایی عالی برای کاهش وزن: از تخم‌مرغ تا بادام و دارچین

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #94718
    m.adibian
    مشارکت کننده

    پژوهشگران هشت ماده غذایی را به عنوان مواد کالری‌سوز و کاهش دهنده وزن معرفی کردند که تعدادی از آن‌ها به‌طور معمول فاقد چنین خصوصیتی به‌نظر می‌رسند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، متخصصان مرکز NutriCentre موادی را معرفی کرده‌اند که از مصرف روزانه آنها می‌توان برای چربی‌سوزی و کاهش وزن استفاده کرد و عوارض جانبی نیز ندارند.

    در این فهرست علاوه بر غذاهای تند که با گرمازایی به سوختن کالری‌ها کمک می‌کنند، موادی مانند تخم‌مرغ، فلفل و بادام نیز گنجانده شده است.

    به گزارش دیلی میل، آجیل، ادویه‌جات و ترشی‌جات با کمک به گوارش مواد غذایی به تجزیه این مواد و جلوگیری از تجمع چربی کمک می‌کند. الوییز بوسکیز و دکتر مرلین گلنویل (نویسنده کتاب The Natural Health Bible for Women) از NutriCentre (مرکز تغذیه) با نگارش این مقاله سعی کرده‌اند توضیح دهند که هنوز هم راه‌هایی برای لذت بردن از غذاهای خوشمزه و در عین حال کاستن از وزن وجود دارد و رژیم غذایی درست گرفتن به معنی «نه» گفتن به هر نوع غذایی نیست.

    هشت ماده غذایی که مصرف روزمره آنها به کاهش وزن کمک می‌کند، عبارتند از:

    1- دارچین

    این ماده به با ایجاد ثبات و عادی سازی سطح قند خون، به کنترل وزن کمک می‌کند و به علاوه یک گیاه دارویی برای گوارش نیز هست و معده را به آرامی گرم و به تجزیه مؤثرتر مواد غذایی کمک می‌کند.

    2- فلفل

    به گفته الوییز بوسکیز این ماده به روشی که گرمازایی با استفاده از رژیم غذایی نامیده می شود، به لاغر شدن کمک می کند. این فرایندی بسیار عالی برای کسانی است که می خواهند با سوزاندن کالری به جای ذخیره آن وزن کم کنند. همچنین مطالعات مختلف نشان داده که فلفل به کاهش اشتها کمک می‌کند.

    3- کوینولا

    کوینولا (دانه کوچک لوبیا شکل به رنگ عاج است با عطر ملایم و طعمی شیرین و مطلوب) جایگزینی مناسب برای برنج و ماکارونی است. این دانه کربوهیدرات کمتر و پروتئین بیشتر و موادمعدنی مغذی دارد و با ایجاد محیطی قلیایی برای حفظ تعادل سطح قند خون و کاهش ذخیره چربی مناسب است.

    4- قهوه

    کافئین سوخت و ساز بدن را به اندازه 3 تا 11 درصد بالا می برد و در کاهش وزن مؤثر است. همچنین ثابت شده است که این ماده سبب چربی‌سوزی تا 10 درصد در افراد چاق و 29 درصد در افراد لاغر می شود. البته ممکن است اثر آن با مرور زمان کاهش پیدا کند.

    اسید کلروژنیک موجود در قهوه به کاهش جذب کمک می کند و قهوه همچنین عملکرد فیزیکی بدن را به‌طور متوسط ​​11تا 12 درصد تقویت می‌کند.

    5- چای سبز

    نوشیدنی دیگری که در این فهرست توصیه شده، چای سبز است. چای سبز حاوی انواع آنتی اکسیدان‌ها است که قوی ترین از آنها EGCG، ماده‌ای است که سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. مواد مغذی موجود در چای سبز سطح هورمون هایی که سلول‌های چربی را می‌شکنند، افزایش می‌دهد.

    6- تخم مرغ

    به گفته نگارندگان این مقاله، آنها یکی از سالم‌ترین مواد غذایی موجود است. زرده فوق‌العاده مغذی است و شامل لسیتین و آنتی اکسیدان‌ها، به‌ویژه لوتئین و زیگزانتین می‌شود. تخم‌مرغ پر از پروتئین با کیفیت خوب است که آسانی جذب می‌شود و به علاوه سبب احساس سیری طولانی مدت و تشویق به غذا خوردن کمتر می‌شود. تخم‌مرغ تأثیر مثبت در سطح کلسترول دارد و افزایش کلسترول «خوب» HDL و کاهش کلسترول «بد» LDL می‌شود.

    7- برنج قهوه‌ای

    به گفته دکتر گلنویل این ماده، گزینه بهتری از برنج سفید است. اول اینکه بسیار مغذی‌تر است و چون مانند برنج سفید «تصفیه شده» نیست، فیبر، پروتئین و مواد مغذی بیشتری دارد.

    همچنین شاخص گلیکامیک (قند خون یا GL) برنج قهوه ای متوسط است، در حالی که برنج سفید GL بالایی دارد.

    برای از دست دادن وزن و تعادل قند خون مناسب به طور کلی و به صورت ایده‌آل باید غذاهای با GL کم و متوسط ​​ مصرف کرد.

    8- بادام

    بادام سرشار از مواد مغذی ضروری، به‌خصوص مواد معدنی و ویتامین هستند. این ماده غذایی همچنین پر از چربی های سالم و با میزان بالای پروتئین است. به گفته دکتر گلنویل چربی و پروتئین آن احساس سیری برای مدت طولانی‌تری ایجاد می‌کند و فرد را به کمتر خوردن تشویق می‌کند. همچنین بادام به تعادل سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین که جزء ضروری برنامه‌های کاهش است، کمک می‌کند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.