هشت فایده ی غذای تند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #91182
    m.jarahzadeh
    مشارکت کننده

    فواید اثبات شده ی فلفل و غذاهای تند بیشتر از آن چیزی که ما تصور می کنیم می باشند. احتمالاً از خودتان پرسیده اید که “چرا برخی حاضرند غذاهای تند را به سختی بخورند؟ مزیت چنین کاری چیست؟” با ما همراه باشید تا بیشتر درباره ی فلفل، این ماده ی مفید و مغذی بدانید.

    حتماً تا بحال به رستوران هایی که فقط غذاهای تند سرو می کنند رفته اید. زمانی که به چنین رستوران هایی می روید با افرادی روبرو خواهید شد که با صورت عرق کرده و برافروخته تلاش می کنند یک غذای خیلی تند با سس فلفل سوزاننده ی را میل کنند. احتمالاً از خودتان پرسیده اید که “چرا برخی حاضرند چنین غذاهای تندی را به سختی بخورند؟ مزیت چنین کاری چیست؟” جواب دوستاران غذای تند آن است که آنها به عطر و طعم تندی معتاد هستند، اما دلایل علمی دیگری هم وجود دارند که باعث کشش برخی افراد به غذاهای خیلی تند می شود: این حقیقت که غذای تند برای سلامت شما فوق العاده است. در واقع این ضرب المثل قدیمی “نابرده رنج، گنج میسر نمی شود” در اینجا مصداق دارد.

    در ادامه با ما همراه باشید تا فواید علمی اثبات شده ی غذاهای تند و آتشین را معرفی کنیم.

    1- کمک به سوزاندن کالری بیشتر

    معمولاً خوردن غذاهای تند باعث عرق کردن ما می شوند. با توجه به مطالعه ای در نیویورک تایمز، صرف یک بشقاب غذای تند تا 8% عملکرد سوزاندن کالری در بدن را افزایش می دهد. به عبارت دیگر مقدار حرارتی که فلفل در بدن ایجاد می کند عمل سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد.

    مطالعات دیگر نشان داده افرادی که غذای تند مصرف می کنند، غذا و در نتیجه میزان کالری کمتری می خورند. بنابراین، اگر مایلید کمی کاهش وزن دهید غذاهای تند را در رژیم غذایی تان بگنجانید.

    2- محافظت از قلب

    مطالعات نشان داده افرادی که در رژیم غذاییشان بیشتر از غذاهای تند مصرف کرده اند نسبت به افرادی که غذاهای متوسط مصرف می کنند کمتر دچار حملات قلبی می شوند. علت این امر چیست؟ مصرف فلفل باعث خنثی کردن اثر کلسترول بد (LDL) می شود. علاوه بر این، فلفل که منجر به سوزش دهان می شود، ماده ی شیمیایی کپسایسین را آزاد می کند. این ماده با حملات ناشی از تورم (یکی از چیزهایی که می تواند به حمله قلبی منجر شود) مقابله می کند.

    3- کاهش درد

    این موضوع به لحاظ توجیح علمی کمی پیچیده است؛ به صورت ساده تر ماده ی کپسایسین قادر به مهار کردن سیگنال های خاص ارسال شده از سلول های عصبی به مغز شما می باشد و در نتیجه احساس درد ممکن است کاهش یابد. به همین دلیل است که از ماده ی کپسایسین در کرم های تسکین درد و کاهش سوزش برای از بین بردن منبع درد استفاده می کنند.

    4- افزایش عمر انسان

    در یک مطالعه ی گسترده در چین (شامل 500هزار نفر) اثبات شده است افرادی که غذاهای ادویه دار مصرف می کنند تا 14% بیشتر عمر می کنند. البته اینکه مصرف غذاهای ادویه دار رابطه ی مستقیم با افزایش طول عمر دارد همچنان نیاز به تحقیقات بیشتر دارد اما نتایج تا به اینجا دلگرم کننده است. با توجه به مزایای غذاهای ادویه دار، جای تعجب نیست که مصرف بیشتر آنها بتواند یکی دو سالی به عمر ما بیفزاید.

    5- فلفل سرشار از مواد مغذی برای بدن

    مصرف فلفل به صورت روزانه به مراتب راحت تر از مصرف برخی مواد غذایی به صورت روزانه در جهت جذب مواد مغذی و ویتامین ها می باشد. فلفل به تنهایی شامل ویتامین های مختلف از جمله ویتامین A و C و تعداد انگشت شماری ازمواد معدنی حیاتی برای بدن می باشد.

    6- عامل شادی

    خوردن غذاهای تند باعث تولید هورمون های شادی آور از جمله هورمون سروتونین می شود که برای مقابله با افسردگی، اضطراب، خشم، و استرس بسیار ضروری است. این موضوع دقیقاً می تواند لذت بردن افرد هنگام خوردن غذاهای تند، علی رقم درد و سوزشی که دارند را به اثبات برساند.

    7- خاصیت ضد سرطان

    به گفته ی برخی متحصصان پزشکی و بر اساس آخرین تخقیقات، ماده ی کپسایسین در درمان سلول های سرطانی به اندازه ی داروهای ضد سرطان موثر است. ظاهراً این ماده به قدری قدرتمند است که قادر است به طور بالقوه سلول های لوسمی را بکشد و روند رشد تومورهای سرطانی کشنده را کند کند. با در نظر گرفتن همه ی این فواید، مصرف خوراکی های تند از جمله سس های تند مفید است.

    8- تسکین درد شکم

    تحقیقات جدید نشان داده است که فلفل می تواند میزان اسید معده و خونریزی گوارشی را کاهش دهد و خطر ابتلا به زخم معده را تا 53 درصد کاهش دهد.

    تمامی مواردی که در بالا به آنها اشاره شد نشان می دهند آن است که مصرف روزانه ی فلفل می تواند بسیار بسیار مفید است. اگر شما از طرفداران غذاهای تند نیستید بهتر است تجدید نظر دهید و تندی فلفل را به لحاظ فواید بالایی که دارد تحمل کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.