نیمی از بانوان ایرانی نمی توانند فولات را جذب کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #115101
    nashenas
    مشارکت کننده

    نیمی از بانوان ایرانی نمی توانند فولات را جذب کنند
    می دانیم که بین 20 تا 30 درصد از بارداری ها بدون برنامه ریزی قبلی اتفاق می افتد. در بعضی از کشورها نظیر ایران این میزان تا 40 درصد نیز می رسد. به همین جهت استفاده از فولیک اسید به عنوان یک مکمل غذایی در بانوان توسط پزشکان توصیه می گردد.

    نیمی از بانوان ایرانی نمی توانند فولات را جذب کنند

    در مقایسه با زمان مادربزرگ های ما، تغییرات زیادی اتفاق افتاده است. به گفته ی دکتر صدیقه حنطوش زاده، ما پیشرفت های باور نکردنی در بسیاری از جنبه های علم و زندگی کسب کرده ایم و یاد گرفته ایم که چگونه زندگی بهتر و سالم تر داشته باشیم.

    ایشان همچنین توضیح دادند که: استفاده از مکمل ها حتی قبل از بارداری، می تواند آینده ای سالم برای مادر و فرزندش به ارمغان بیاورد.

    محققان دریافتند که با افزودن اسید فولیک به رژیم غذایی زنان در یک تا سه ماه قبل از حاملگی، میزان نقص لوله عصبی کاهش می یابد. تقریبا تمام مراکز علمی معتبر معتقدند که تمام زنان باید مصرف اسید فولیک را از یک تا سه ماه قبل از بارداری شروع کنند.”

    نقش فولیک اسید در کاهش خطرات بیماریهای کودکان

    “بیماریهای قلبی، یکی از اختلالات مادرزادی است که ما می شناسیم، و بدنبال نقص لوله عصبی ممکن است ایجاد گردد. می دانیم که مکمل اسید فولیک به عنوان یک عامل درمانی در سیستم تغذیه ای مادر، می تواند خطر نقایص لوله عصبی در کودک را کاهش دهد. برخی مطالعات نیز نشان داده اند که مکمل های اسید فولیک می توانند به جلوگیری از برخی اختلالات مادرزادی مانند ناراحتی های قلب و غیره کمک کنند.

    پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir)

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.