نکات آجیلی در گروه کودکان

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80893
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    در مصرف بادام‌زميني دقت كنيد
    این نکته نیز باید مورد توجه قرار گیرد که در بین انواع آجیل، در مصرف بادام‌زمینی باید کمي‌ دقت کرد، زيرا احتمال بروز حساسیت در صورت مصرف آن در کودکان بیش از سایر انواع آجیل است.

    به فرزندان خود اجازه ندهيد به هر میزان که دوست دارند آجیل بخورند
    آجیل‌ها و مغزها قطعا یکی از پرخاصیت‌ترین مواد غذایی موجود در طبیعت هستند و مي‌توان آنها را به طرق مختلف مصرف کرد، البته توجه داشته باشید که بهتر است از این مواد غذایی ارزشمند به مقدار کم و متعادل استفاده کنید. توصیه مي‌شود هر فرد روزانه یک مشت آجیل مصرف کند. هر یک مشت آجیل حدود 28 گرم است. والدین نباید به فرزندان خود اجازه دهند به هر میزان که دوست دارند آجیل بخورند. اگر ظرفی پر از آجیل در مقابل فرزندتان قرار دهید، احتمال اینکه او بیش از نیاز بدنش از این مواد بخورد بسیار زیاد است.

    اعتدال را در خوردن رعايت كنيد
    وقتی بحث از مواد غذایی به میان مي‌آید، همه مي‌دانیم که خوردن بیش از حد هر ماده غذایی، حتی مواد غذایی خوب و مفید، منجر به ضرر و زیان برای بدن ما مي‌شود. به همین دلیل است که حفظ تعادل همواره باید مد نظر همه ما باشد، اما تنوع آجیل‌ها و خواص هر یک به قدری زیاد است که حفظ اعتدال در خوردن آنها کمي ‌دشوار به نظر مي‌رسد. هر 28گرم آجیل حاوی 160تا200 كيلوکالری و 13 تا 20 گرم چربی است، البته بخش عظیمي ‌از این نوع چربی، اشباع نشده است. اگر این میزان انرژی و چربی را با میزان و نوع چربی موجود در تنقلاتی از قبیل چیپس، شیرینی و… مقایسه کنید، متوجه تفاوت نوع چربی‌ها و خاصیت بیشتر آجیل‌ها مي‌شوید. اکثر انواع آجیل دارای مقادیر زیادی فیبر، آنتی اکسیدان، ویتامین‌E، سلنیوم و امگا 3 هستند.

    آجيل بوداده
    آجیل‌ها و مغزهای بوداده معمولا حاوی موادی اضافه هستند که مصرف آنها ممکن است برای سلامت کودکان ضرر داشته باشد. برای مثال آجیل‌هایی که از بیرون خریداری مي‌شوند معمولا شور هستند. سدیم موجود در آجیل برای کودکان و حتی بزرگسالان مضر است. به همین خاطر اگر مي‌خواهید آجیل شما حتما بو داده باشد، مي‌توانید آنها را به صورت خام خریداری کنید و خودتان در خانه آنها را حرارت دهید. کافی است یک لایه آجیل (هر نوع به صورت جداگانه) را در سینی فر بریزید و روی آنها را کمي ‌نمک و روغن زیتون بپاشید. سپس در فر قرار دهید و اجازه دهید با حرارت ملایم به مدت 5 الی 10 دقیقه حرارت ببینند تا روی آنها طلایی رنگ شود. این امر در افزایش بهداشت نیز موثر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.