نکاتی بسیار مفید در مورد ترش کردن و سوزش معده

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #111196
    vida samiee
    مدیر

    بیماران مبتلا به ترش کردن و سوزش معده باید از مصرف غذاهای سرخ‌ کردنی ، نفاخ ، دیر هضم و غلیظ پرهیز کنند.

    از دیدگاه طب سنتی ، سوزش معده و ترش کردن آن می‌ تواند به دلیل رطوبت زیاد در دهانه معده باشد. در این صورت احساس سوزش و ناراحتی در معده با گرسنگی بهبود می‌ یابد ، اما با مصرف غذا تشدید می‌ شود.

    علت دیگر سوزش و ترش کردن معده ، ریختن زیاد از حد خلط سودای ترش بر دهانه معده است که در این صورت سوزش با غذا خوردن تسکین می‌ یابد و گرسنگی آن را بیشتر می‌‌ کند.

    توصیه‌ های تغذیه‌ ای برای بیمارانی که دچار این عارضه هستند :

    پرهیز از غذاهای غلیظ و نان‌ هایی مثل نان فطیر که هضم خوبی ندارد توصیه می‌ شود.

    مصرف زیره سیاه ، گلپر ، قرنفل ( میخک ) ، هل ، آویشن ، فلفل سیاه هنگام پخت غذا خود برای رفع نفخ و پیشگیری از آن مفید است.

    اگر علت سوزش از رطوبت معده باشد ، بهتر است به عنوان غذا از گوشت‌ های لطیف و سریع‌ الهضم ، آن هم به صورت کباب شده استفاده شود.

    اگر دلیل سوزش به دلیل سودایی شدن معده است ، مصرف شربت سکنجبین به این افراد توصیه می‌ شود. همچنین مخلوط کنجد با نبات نیز درد و سوزش معده را برطرف می‌ کند. استفاده از دم کرده بابونه ، نعناع ، رازیانه و بادرنجبویه نیز سوزش معده را تسکین می‌ بخشد.

    همچنین توصیه می‌شود انجیر خشک به همراه آلو برای درمان ناراحتی‌ های معده مصرف شود. همچنین مصرف شوید و عسل نیز توصیه شده است. این بیماران می‌ توانند از غذاهای آب‌ پز مانند کته شوید یا کته گشنیز به همراه مرغ یا گوشت گوسفند و آبگوشت استفاده کنند ، اما در مقابل از غذاهای سرخ کردنی ، فست فودها ، نفاخ ، دیرهضم و غلیظ پرهیز کنند.

    سلامت دات لایف راهنمای زندگی سالم

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.