نکاتي که درباره معاشرت با آلرژي فصلي نمي‌دانيد

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #76696
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    فصل بهار، فصل زيبايي است و لذت و خوشي‌هاي خاص خودش را دارد اما براي بعضي از آدم‌ها، فررسيدن بهار چندان هم جذاب نيست و آنها را به ياد عطسه‌هاي پشت‌سرهم، اشک‌ريزي‌هاي ناگهاني، سرفه‌هاي نفس‌بر و … مي‌اندازد. اين آدم‌ها، همان‌هايي هستند که گرفتار بيماري‌اي به نام آلرژي هستند و همواره در بهار، با بيماري‌شان مماشات مي‌کنند اما راه‌حل‌هاي ساده و هميشه ناگفته‌اي وجود دارد که مي‌تواند خيلي ساده تعداد اين ديدارها و معاشرت‌ها را کم کند.

    تجربه درمان‌هاي متفاوت

    نتايج تحقيقات نشان داده که گاهي برخي گياهان دارويي، تاثيرات بهتري از داروهاي شيميايي براي درمان آلرژي دارند. مثلا چاي ميخک، در درمان آلرژي موثر است و مي‌تواند جايگزين خوبي براي آنتي‌هيستامين‌ها باشد.

    استفاده از ويتامينD

    تحقيقات نشان داده ويتامين D تاثير بسيار مثبتي در جلوگيري از آلرژي دارد و به درمان آن کمک مي‌کند. در اين تحقيقات مصرف 600 واحد ويتامين D براي بيماران کمتر از 69 سال و مصرف 800 واحد ويتامين D براي بيماران بالاي 70 سال توصيه مي‌شود. مصرف انواع ماهي‌ها و روغن ماهي که بهترین منبع ويتامين D هستند هم مناسب است.

    رژيم سالم

    خوراکي‌هاي آلرژي‌زا به اندازه ذرات هوا در تحريک اين بيماري موثر هستند. خوراکي‌هاي خوشمزه بهاري، مثل توت‌فرنگي، انگور و… مي‌توانند آلرژي را به يک بيماري عفوني تبديل کنند. داشتن رژيمي سالم با کمترين حجم مصرف مواد آلرژي‌زا و مواد چرب، يکي از راه‌حل‌هاي خوب است.

    نوشيدن مايعات

    مايعات به مخاط نازک تنفسي کمک مي‌کند تا عملکرد بهتري داشته باشند. نوشيدن مايعات به مقدار زياد در فصل بهاري يکي از راه‌حل‌هاي موثر براي گذران آلرژي فصلي است.

    بخور بدهيد

    درمان سنتي پدر و مادرها، يکي از بهترين راه‌هاي مبارزه با آلرژي است. يک کاسه آب داغ و حوله تمام آن‌چيزي است که براي بخور مورد نياز است، اين درمان سنتي و ارزان معجزه مي‌کند.

    فرار از دود سيگار

    دود سيگار، قليان و حتي منقل کباب، عطسه، سرفه، آبريزش بيني و… را بيشتر مي‌کند. از محيط‌هايي که اين دودها در هوا معلق هستند، دوري کنيد و اگر سيگار مي‌کشيد، بدانيد که بيشتر از حالت معمولي بايد عطسه و سرفه را تحمل کنيد.

    آلرژي خود را بشناسيد

    آلرژي درمان قطعي ندارد اما شناخت حساسيت‌ها و دوري از آلرژي‌زاها، بهترين راه‌حل درمان اين بيماري‌ است. خوراکي‌ها، مواد شوينده، موقعيت‌هاي آب و هوايي و تمام مواردي از اين دست که آلرژي را زنده مي‌کنند، بايد شناسايي شود و دوري از آنها در دستورکار قرار بگيرد.

    منبع: Web MD

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.