نوشابه معمولی و رژیمی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67953
    jafari
    مشارکت کننده

    نوشابه داراي مواد افزودني به عنوان طعم دهنده و رنگ دهنده‌ها و همچنين شكر است و به طور تقريبي در هر بطري نوشابه 12 حبه قند وجود دارد كه انرژي زيادي را توليد مي‌كند و مي‌تواند زمينه‌ ساز بيماري چاقي باشد.
    یکی از زمينه‌هاي بيماري‌هاي قلبي عروقي، چاقي است بنابراين مصرف زياد نوشابه مي‌تواند زمينه‌ ساز بيماري‌هاي قلبي و عروقي شود.
    با توجه به قندي كه در نوشابه وجود دارد، به طور معمول افراد بعد از مصرف نوشابه مسواك نمي‌زنند كه اين امر باعث پوسيدگي دندان مي‌شود.
    به طور معمول نوشابه سرد مصرف مي‌شود كه مصرف نوشابه سرد همزمان با غذا مشكلات گوارشي را ايجاد مي‌كند و سرماي نوشابه باعث مي‌شود تا آنزيم‌هاي معده و روده از كار افتاده و غذا به خوبي هضم و جذب بدن نشود.
    ماده ديگري كه در نوشابه وجود دارد، فسفر است، ميزان مصرف كلسيم در جامعه ما پايين و ابتلا به پوكي استخوان بالا است و فسفر موجود در نوشابه در جذب كلسيم در روده رقابت كرده و جلوي جذب كلسيم را مي‌گيرد و اين امر كمبود كلسيم را تشديد مي‌كند.
    زماني كه اين فسفر جذب بدن مي‌شود مانع نشستن كلسيم در داخل استخوان‌ها شده در نتيجه فسفر جاي كلسيم را مي‌گيرد و استخواني تشكيل مي‌شود كه استحكام لازم را ندارد.
    زماني كه نوشابه مصرف مي‌شود گاز آن حجم معده را پر كرده و سيري كاذب ايجاد مي‌شود و مشكل سوءتغذيه را به وجود مي‌آورد. مصرف نوشابه به صورت تفنني ضرري ندارد ولي مصرف بيش از حد اين نوشيدني مضر است و برخي افراد در تمام وعده‌هاي غذايي نوشابه مصرف مي‌كنند و اين مشكل‌ساز است.
    مصرف نوشابه رژيمي براي سلامتي مضر است و مشكلاتي گوارشي را ايجاد مي‌كند. نوشابه رژيمي مضرات كمتري نسبت به دیگر نوشابه‌ها دارد ولي در نوشابه رژيمي نيز مواد شيرين كننده استفاده مي‌شود و علاوه بر اين سرد مصرف كردن نوشابه و رقيق شدن اسيد معده وجود دارد و همان ضررها در اين نوشابه نيز ديده مي‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.