نور صبحگاهی خورشید سبب کاهش وزن می شود

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #84253
    Shafiei
    مشارکت کننده

    به گزارش «سی بی اس»، محققان دانشگاه «نورث وسترن» دریافته اند افرادی که در معرض نور خورشید در صبح قرار می گیرند، بطور قابل توجهی از دیگر افرادی که در اواخر روز در معرض نور قرار دارند، از توده چربی بدنی(بی ام آی) پایین تری برخوردار هستند.
    در پژوهشی که در این دانشگاه صورت گرفت، از شرکت کنندگان خواسته شد که زمان غذا خوردن و خوابیدن خود را ثبت کنند و همچنین وسیله ای را به مچ دست خود ببندند تا حرکات آنان تحت نظر قرار گیرد.
    در این تحقیق مشخص شد، افرادی که در معرض نور صبح گاهی خورشید قرار گرفته و حدود 500 لوکس پرتو خورشید را دریافت کرده اند، توده چربی پایینی داشتند.
    میزان نور خورشید که در اتاق خانه ها وجود دارد بین 150 تا 500 لوکس است در حالیکه میزان نور خورشید در بیرون از فضاهای مسقف حتی در روزهای ابری بیشتر از یکهزار لوکس است.
    تاثیر نور صبحگاهی خورشید بر وزن بدن، به عوامل دیگری مانند میزان فعالیت بدنی، دریافت کالری، مقدار خواب و سن نیز وابسته است.
    دکتر «فیلیس زی» که در این پژوهش شرکت داشته، می گوید: بیشتر مردم نور طبیعی کافی دریافت نمی کنند زیرا اکثر آنان بیشتر روز را در خانه ها و محل کار به سر می برند.
    وی می افزاید: نور عاملی قوی برای هماهنگی ساعت داخلی بدن است و ریتم شبانه روز آن را منظم می کند و همچنین به تنظیم انرژی بدن کمک می کند.
    فلیپس زی ادامه می دهد: 20 تا 30 دقیقه نور صبحگاهی خورشید برای کاهش توده چربی بدنی کافی است و افراد می توانند بین ساعت هشت تا 12 آن را بدست آورند.

    #101591
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    جالب بود، مرسی.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.