نمک واقعی: عاملی برای کاهش فشار خون

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #70155
    matin
    مشارکت کننده

    براساس يك پروژة تحقيقاتي كه بر روي برخي نمك‌ها در «دانشگاه تهران» انجام گرفته است، چنين نتيجه‌گيري مي‌شود كه براساس انجام يك سري تغييرات در ماهيّت نمك، تأثيرات مثبت نمك به علّت دستكاري كاملاً منفي گشته و زيان‌آور مي‌شود.

    براي مثال همان‌گونه كه مي‌دانيم نمك در طول تاريخ، عامل اُفت فشار بوده است، امّا امروزه بعد از اينكه نمك به نام تصفيه، داخل كارخانه نمك مي‌شود، فشار خون را بالا مي‌برد كه علّت اصلي آن، خارج كردن برخي عناصر بسيار مهم و كليدي در نمك است. برخي موارد اين تحقيق در كتابی به نویسندگی چندین دکتر فوق تخصص قلب به نام «بِران والد» ويرايش هشتم، صفحة 1114 چنين آمده است:
    وجود منيزيم (mg)، كلسيم (Ca) و پتاسيم (k) به اندازة كافي در غذاي مصرفي، عامل كاهش فشار خون به مقدار 6/4 ميلي‌متر جيوه در افراد فشار خوني و مقدار 5/2 ميلي‌متر جيوه در انسان‌هاي عادّي است و مهم‌تـرين اين عناصر منيزيم (mg) است كه مقدار آن در غذاي مصرفي روزانه به حدّي كم است كه قابل ذكر نيست، امّا در نمك طعام به وفور يافت مي‌شود.

    توصیه میشود از نمکهای “دریا “که در کارخانه ها دستکاری نشده استفاده کنید.به شرطیکه ناخالصی کمی داشته باشند.

    طبيعت نمك گرم و خشك است (به درجة سوم اوّل و سوم اوّل يا 7+ ، 7-) و عدم مصرف آن سردي و تري را به بدن و خصوصاً مغز حاكم مي‌كند و به دنبال آن علاوه بر بسياري از بيماري‌هاي جسمي كه به دليل سردي و تري به بدن غلبه مي‌كند بيماري‌هاي رواني مثل افسردگي و بي‌انگيزگي را بر فرد مسلّط مي‌كند. طبق آمار در جوامعي كه مصرف نمك در آنها خيلي كم است مثل «ژاپن»، به رغم برخورداري از سطح رفاهي مناسب آمار خودكشي بالاست.

    #97222
    madjd
    مدیرکل

    پس برای جلوگیری از افسردگی نمک بخوریم؟
    فواید نمک دریا
    نمک دریا احتمال ابتلا به عفونت را کم می کند. بیمارانی که از این نمک استفاده کرده اند با کاهش درد مواجه بوده اند.
    علاوه بر این نمک دریا، باعث جوانی سلولها شده تبادل مواد معدنی و سمی بین خون و آب را ممکن می سازد.
    نمک دریا را باید گرم کرده و سپس با آن ماساژ داد.
    نمک دریا ظاهری شبیه به نمک معمولی دارد اما برخلاف نمک معمولی باعث افزایش فشار خون نشده و حاوی موادی است که برای بدن مفید است، این نمک به دلیل طبیعی بودن باعث بروز بیماری قلبی نمی شود و احساس تورم ناشی از نگهداری آب در بدن را نیز به همراه ندارد. بنابراین افزایش وزن به همراه نداشته و مواد معدنی و مغذی برای حفظ سلول های خونی بدن را نیز تأمین می کند.

    #97230
    matin
    مشارکت کننده

    بله ،اگر کسی قبل و بعد از غذایش مقداری نمک دریا میل کند ،تمام موادی که مانع جذب آندورفین و هورمونهای شادی آوری از این قبیل میشه را بی اثر میکنه. در نتیجه مانع افسردگی میشه.
    به قول معروف :نمک هم نمکهای قدیم!

    #98017
    amini
    مشارکت کننده

    خانم متین نمک دریا رو از کجا باید تهیه کرد؟

در حال نمایش 4 نوشته (از کل 4)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.