نقش ویتامین E در سلامتی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87398
    e.amini
    مشارکت کننده

    اگرچه ویتامین E یک عنصر کلیدی و حیاتی برای رشد موها است، ولی این عنصر حیاتی همچنین مزایای بسیاری را برای سلامت سایر اعضا بدن در بر دارد، مطالعات انجام شده در مورد عملکرد این ویتامین در بدن نشان داده اند که ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدانی است و برای جلوگیری از بروز آسیبهای رادیکالهای آزاد بسیار موثر است. ویتامین E همچنین از اکسیداسیون و تخریب چربیها جلوگیری کرده و همچنین از غشاهای سلولی که بخش عمده آنها را چربی ها تشکیل می دهند محافظت به عمل می آورد .

    مطالعات در زمینه تاثیر این ویتامین در سلامت بدن حاکی از آنست که مصرف کافی ویتامین E با کاهش گرفتگی عروق قلبی و نیز سکته قلبی همراه می باشد. اثرات آنتی اکسیدانی این ویتامین از بروز سرطان نیز جلوگیری بعمل می آورد. جالب است که بدانید مصرف ویتامینE همچنین در بهبود کبد چرب توصیه می گردد.

    علاوه بر این نشان داده شده است که ویتامین E به رشد موها و پیشگیری از کاهش موها نیز کمک می نماید. مکانیسم اثر ویتامین ای بر تقویت موها هنوز به طور دقیق شناخته نشده است یکی از دلایل احتمالی این است که ویتامین E به رشد عروق خونی و مویرگ های خونرسان به ریشه موها کمک می نماید و زمانی که مویرگ ها افزایش یابند جریان خون یهتر می شود . لذا به نظر می رسد که با مصرف ویتامین E میزان جریان خون به پوست سر بهتر می گردد و پیشگیری از ریزش موها تقویت می گردد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.