نقش ویتامین D در کاهش خطر سرطان روده بزرگ

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87472
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    در بسیاری از مطالعات مشاهداتی میان کاهش خطر سرطان روده بزرگ و وجود سطح بالایی از ویتامین D علائم ارتباطی دیده شده است. تحقیقات جدید از یک دلیل ممکن برای اثبات این موضوع خبر داده اند.

    به گزارش سلامت نیوز به نقل از پانا، یک تومور بدخیم نه تنها دارای سلول های سرطانی است بلکه دارای انواع دیگری از سلول هایی می باشد که برخی از آنها می توانند در گسترش و انتشار سریع یک تومور موثر باشند. در میان این سلول ها یک گروهی از سلول های سیستم ایمنی وجود دارند که به سلول های لمفوسیت تی معروف هستند. این سلول ها با هدف قرار دادن سلول های سرطانی می توانند رشد آنها را محدود سازند. پیش بینی بیماری در تومورهایی که دارای تعداد بیشتری از سلول های تی می باشند آسانتر است.

    از این رو، اخیرا محققان با انجام مطالعاتی بر روی 318 بیمار مبتلا به سرطان روده بزرگ و 624 تن از کسانی که سالم بودند به این نتیجه رسیدند هر چه سطح ویتامین D در خون بالاتر باشد احتمال ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ نیز کمتر است. چرا که ویتامین در تعامل با دستگاه ایمنی بدن مانع از رشد تومورهای بدخیمی از این نوع می گردد. در این تحقیقات از نمونه خونی استفاده شده است که مربوط به قبل از ابتلای بیماران به سرطان روده بزرگ است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.