نقش میکروب های روده بر وزن بدن

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87177
    ezamani
    مشارکت کننده

    [align=justify]مه ما حالا می‌دانیم که رسیدن به یک وزن ایده آل و حفظ آن خود نوعی هنر است. علی‌رغم تمامی دستورالعمل‌ها و توصیه‌های پزشکان نمی‌توان از روشی یکسان به‌منظور حفظ تناسب‌اندام برای همه افراد سخن گفت، زیرا شرایط جسمانی هر فرد با دیگری بسیار متفاوت است.
    بنا بر آخرین تحقیقات انجام‌شده این ژن‌های بدن انسان که نوع واکنش او نسبت به غذاهای مختلف و چگونگی انباشت آن‌ها در بدن را تعیین می‌کند. حتی به‌واسطه ژنتیک می‌توان مشخص کرد که چه نوع باکتری‌هایی در روده هر انسانی می‌توانند رشد و زندگی کنند. بر همین اساس تجمع برخی باکتری‌ها بدن را در برابر افزایش وزن آسیب‌پذیر می‌کند.

    بنابراین میکروب روده‌ها نه‌تنها DNA انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بلکه گاهی از او در مقابل افزایش وزن محافظت می‌کند و گاهی شرایط را برای چاقی فراهم می‌کند. میکروب‌هایی که در بسیاری مواقع موروثی هستند و اگر سابقه فامیلی یک فرد مطالعه شود همانند آن‌ها میان دیگر اعضای خانواده نیز مشاهده می‌شود. بنابراین تنها راه انتقال میکروب‌ها محیط اطراف نیست، بلکه ژنتیک هر فرد بدن او را در مقابل نوعی خاص از میکروب‌ها تضعیف می‌کند.[/align]

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.