نقش محافظتی غذاهای حاوی فیبر از ریه‌ها

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #81963
    e.amini
    مشارکت کننده

    حقیقات جدید دانشمندان سوئیسی نشان داد: انواع خاصی از غذاها که حاوی فیبر بیشتری هستند، می‌توانند از ریه‌ها در مقابل آسم و تنگی‌ نفس محافظت کنند. تحقیقات نشان می‌دهد که فیبر محلول در میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند التهاب را در ریه‌ها کاهش دهد.

    به گفته پژوهشگران دانشگاه لوزان سوئیس، رژیم غذایی پرفیبر و کم‌فیبر می‌تواند بر روی انواع باکتری‌هایی که در روده موش زندگی می‌کنند، تأثیر بگذارد. طی اظهارات این پژوهشگران، دو نوع رژیم‌ غذایی حاوی فیبر شامل فیبر محلول و فیبر غیرمحلول وجود دارد. فیبر نامحلول که در حبوبات کامل، خیار و بروکلی وجود دارد، به پاک کردن و تمیزی روده و شکم کمک می‌کند.

    فیبر محلول که در میوه‌ها و سبزیجات وجود دارد، به وسیله میکروب‌های روده شکسته می‌شوند. این فیبر می‌تواند در کاهش التهاب ریه‌ها مؤثر باشد. همچنین بررسی‌ها بر روی موش‌ها نشان داد: موش‌هایی که رژیم غذایی کم‌فیبر دارند، بیشتر مستعد ابتلا به تنگی‌ نفس هستند. سلول‌های بدن انسان میزبان میلیاردها میکروبی هستند که در داخل و روی بدن انسان زندگی می‌کنند. شواهد بسیاری نشان می‌دهد که این باکتری‌ها تأثیر قابل توجهی بر روی سلامتی انسان دارند.
    منبع:سلامت نیوز

    #101515
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    ممنون مطلب بسیارمفیدی بود.
    علاوه بر فیبر میوه ها و سبزیجات که ذکر کردید امگا3 و منیزیم نیز تاثیر بسزایی در محافظت در برابر آسم دارند.

در حال نمایش 2 نوشته (از کل 2)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.