نسخه طب سنتی برای درمان وزوز گوش

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87564
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    وزوز گوش یکی از شایع‌ترین نشانه‌های کاهش شنوایی، اختلالات مربوط به گوش و افزایش فشارخون است البته گاهی نیز به دلیل آب‌رفتگی، وجود جرم و سرماخوردگی نیز مشاهده می‌شود. تحقیقات نشان داده است‌ درصد بالایی از افرادی که به وزوز گوش مبتلا هستند کمبود ویتامین B12 دارند.
    برای درمان صدای گوش و وزوز ایجاد شده در آن بهتر است کنجد، لوبیا، جو پرک شده، آبنبات نرم، انگور، چغندر، هویج، کنگر و لیمو بیشتر مصرف کنند.
    همچنین غذاهای حساسیت‌زا و داغ، پرادویه یا چرب باید در رژیم غذایی این افراد کاهش یابد و مصرف قهوه، چای و نوشیدنی‌های دارای کافیین نیز به شدت کم شود.
    به‌طورکلی در مواقع گوش‌درد بهتر است از مصرف گوشت و تخم‌مرغ و پیاز خودداری شود و معده سبک باشد. همچنین جوشانده سرکه و گل‌سرخ را می‌توان در زمانی که در گوش صدای وزوز می‌آمد، چکاند.
    کمی روغن هسته هلو، روغن بادام یا آب بابونه نیز برای رفع وزوز گوش موثر است و مکمل‌های غذایی که دارای ویتامین A،B و E هستند نیز برای درمان وزوز گوش توصیه می‌شود.
    تحقیقات نشان داده ‌درصد بالایی از افرادی که به وزوز گوش مبتلا هستند کمبود ویتامین B12 دارند این ویتامین در غلات، موز، سبزیجات و محصولات لبنی وجود دارد. روغن ماهی، سبزیجات فیبردار و میوه‌هایی مانند پرتقال، زردآلو، طالبی و هویج نیز سرشار از ویتامینA هستند که برای رفع این عارضه توصیه می‌شوند.
    پریسا دامغانیان -کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.