نسخه افزایش‌ وزن در طب سنتی

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #83050
    v.fatoorechi
    مشارکت کننده

    حمام کردن،لباس نرم پوشیدن، حفظ آرامش، بوییدن عطرهای خوشبو، دوری از غم و مصرف حلوا و شیر برنج، مغز بادام و فندق،کله‌پاچه و پرندگانی مثل مرغابی و کبک برای چاق شدن توصیه می‌شود.
    از دیدگاه طب سنتی هر وقت بدن به لاغری گرایش پیدا کند یا به حد افراط چاق شود استعداد بیماری های شدید را پیدا می کند بنابراین باید از آن جلوگیری کرد.
    افراد لاغر بیش از سایر افراد به بیماری های عفونی و تب‌دار مبتلا می شوند. ناراحتی هایی مثل غم و غصه، بیداری و تحرک زیاد نیز در این افراد بیشتر دیده می شود.
    علتهای لاغری از دیدگاه طب سنتی، کاهش خوردن غذا، مصرف مداوم غذاهایی که فاسد شده یا میلی به خوردن آن نیست، سوء مزاج، انسداد در کبد و عروق روده، ورم طحال که باعث ضعیف شدن کبد می‌شود، انگل‌های روده ای و ورزش زیاد از حد و با سرعت زیاد است.
    اولین و مهمترین درمان لاغری، برطرف کردن علتی است که باعث لاغری شده است. بنابراین برای افزایش وزن و جذب غذا، حمام رفتن های متوالی با مدت طولانی و شستن بدن با آب معتدل رو به گرم توصیه می شود.
    همچنین بعد از حمام استفاده از روغن‌های مرطوب کننده روی پوست، البته نه به مقدار زیاد چون افراط در مصرف آن بافت سطحی بدن را شل می کند.
    لباس نرم پوشیدن، حفظ آرامش، بوییدن عطرهای خوشبو، دوری از غم و غصه و داشتن نشاط و خوشی از دیگر توصیه‌هایی است که برای چاق شدن به آن می توان اشاره کرد.
    یکی از دستورات غذایی برای این است که باقلای خرد شده و مغز تخم کدوی شیرین را نرم کوبیده و با آب انار شیرین و روغن بادام مخلوط شود.
    همچنین می توان مقداری نخود را در شیر خیساند تا شیر را جذب کند و سپس این مقدار خشک شود و مقدار 80 گرم آن با برنج، جو، گندم و نان خشک هر کدام 40 گرم، مخلوط شده و در شیر مانند حریره تهیه شود.
    مصرف مغز بادام شیرین و فندق برای افزایش وزن توصیه می‌شود همچنین مصرف حلوا و شیر برنج در چاق کردن مفید است و می‌توان مصرف حلیم گندم، کله پاچه گوسفند، پرندگان چاق کننده مثل مرغابی و کبک را در هفته افزایش داد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.