نحوه درست کردن سس سیب

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87554
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    سطح شیرینی سیب ها متفاوت است، بسته به نوع و چگونگی برداشت آن در فصلها دارد. مقدار اضافه کردن شکر آن به میزان شیرینی سیب بستگی دارد، این دستور غذا فقط یک راهنما است، لطفا مقدار شکر آن را به سلیقه خود تنظیم کنید. حتی می توانید از سیب شیرین استفاده کنید ولی شکر نریزید.اگر از شکر کمتر استفاده کنید مقدار آب لیمو را هم باید کاهش دهید

    مواد لازم:

    حدود ۷ تا ۱۰ عدد سیب (یک کیلو و نیم)
    مقداری پوست لیمو
    ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری آبلیمو
    ۷ سانتیمتر چوب دارچین
    یک چهارم فنجان شکر قهوه ای
    بیشتر از یک چهارم فنجان شکر سفید
    ۱ فنجان آب
    نصف قاشق چایخوری نمک

    *با استفاده از یه چاقوی تیز سیب ها رو پوست کنده و به چهار قسمت ببرین، و بعد دانه هاش رو خارج کنین.

    طرز تهیه:

    سیب های برش خورده رو داخل یه قابلمه بزرگ بریزین. پوست لیمو، آبلیمو، دارچین، شکرها، آب و نمک رو بهش اضافه کنین. (شاید اولش بخواین از نصف شکر استفاده کنین که زیاد شیرین نشه). حرارت رو زیاد کنین تا جوش بیاد، بعد حرارت رو کم کرده و درب قابلمه رو بذارین تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه بجوشه تا سیب ها به طور کامل پخته و نرم بشن.
    وقتی که سیب ها پختن، قابلمه رو از روی حرارت بردارین. پوست های لیمو و چوب دارچین رو از داخل قابلمه خارج کنین. حالا با استفاده از یه گوشت کوب، سیب های پخته رو داخل قابلمه بکوبین تا به یه سس سیب خوشمزه تبدیل بشه. اگه دلتون میخواد سس سیبتون صاف تر بشه میتونین از یه مخلوط کن استفاده کنین. (یادتون باشه که داخل مخلوط کن مقدار کمی سس سیب بریزین و ظرف مخلوط کن رو بیش از حد پر نکنین)
    اگه سس سیب به نظرتون شیرین نیست شکر بیشتری اضافه کنین و اگه بیش از حد شیرینه آبلیموی بیشتری اضافه کنین.
    سس سیب چه داغ باشه و چه خنک، در هر صورت خیلی خوشمزه است! این سس با غذاهای مورد علاقه تون جفت خوبی میشه و همراه با پنیر کاتیج به عنوان یه میان وعده یا ناهار سبک فوق العاده است، و با بستنی وانیلی یا ماست عالی میشه.

    *اگه این سس رو به روشی مناسب داخل فریزر نگه داری کنین میتونه به مدت یکسال دووم بیاره.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.