نتایج تکان دهنده مطالعات درباره کباب ترکی واثرآن برقلب وعروق

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #67610
    zahra jamshidi
    مشارکت کننده

    نتايج يك مطالعه بر روي كباب‌هاي چرخان موسوم به كباب دونر يا كباب تركي، يافته‌هاي تكان دهنده‌اي در باره تركيبات نمك، چربي و كالري موجود در اين‌گونه كباب‌ها را نشان داده است.
    در اين تحقيق از كارمندان 76 شركت به‌عنوان جامعه نمونه خواست 494 نوع كباب را مورد آزمايش قرار دهند.

    نتايج آزمايش‌ها روي زناني كه اين كباب‌ها را مصرف كرده بودند نشان داد كه نيمي از زنان بيش از 1000 كالري غذا به‌طور روزانه دريافت كرده بودند. سطح و مقدار چربي اشباع شده و نمك در برخي از نمونه‌هاي گرفته شده به تنهايي مي‌تواند عاملي براي سرطان باشد.

    در حالي كه مردم هرگز نمي‌خواهند كه كباب بخشي از يك عادت و برنامه غذايي تحت كنترل آنها باشد اما حقيقتا محتواي موجود در كباب به طرز نگران كننده‌اي برخلاف اين خواسته بود. براساس نتايج اين تحقيق به‌طور متوسط، مقدار نمك موجود در يك پرس كباب تركي 98 درصد نمك مورد نياز روزانه و مقدار چربي اشباع شده بيش از 148 درصد مقدار مورد نياز روزانه هر فرد را تشكيل مي‌دهد.

    اين در حالي است كه بر خلاف اطلاعات ارائه شده در رستوران‌ها مقدار چربي اشباع شده در اين كباب‌ها بسيار کمتر از مقدار واقعي بوده است. اين مقدار در برخي نمونه‌ها بيش از 35 درصد تفاوت را نشان مي‌داد.
    اين كاملا غيرقابل‌قبول است كه به مردمي كه به محصولات غذايي اطمينان پيدا كرده‌اند چيز‌هايي بدهيم كه هيچ اطلاعي از جزئيات آن ندارند. اغلب كباب‌هاي آزمايش شده شامل 1990 كالري در هر پرس بوده و 95 درصد كالري مورد نياز براي زنان را تامين مي‌كنند. اين در حالي است كه يك وعده كباب تركي 346 درصد چربي اشباع شده مورد نياز زنان و 277 درصد نمك مورد نياز روزانه آنها را دارا بوده است. به عبارت بهتر يك وعده كباب تركي به اندازه سه روز و نيم چربي و حدود 3 روز نمك آنان را تامين مي‌كند.

    بنابراین نبايد انتظار داشت كه متوسط چاقي و افزايش وزن در كشور پايين بيايد.

    نتايج اين تحقيق نشان داد كه5/18درصد از كباب‌هاي تركي به‌طور معنا داري براي سلامت مردم تهديد محسوب شده و 8 درصد آنها به‌طور خطرناك و هشدار دهنده‌اي براي سلامت مردم يك تهديد جدي به شمار مي‌رود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.