می خواهید با رژیم چاق شوید

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #90817
    ezamani
    مشارکت کننده

    این روزها که تب لاغری در بین بیشتر افراد جامعه، داغِ داغ است، بعضی‌ها هم هستند که از لاغری بیش از حد رنج می‌برند و دوست دارند که کمی وزنشان را بالا ببرند.

    به‌طور کلی افرادی که قصد افزایش وزن دارند، باید کالری دریافتی‌شان از کالری مورد نیاز روزانه‌شان بیشتر باشد اما این مساله، به معنای تایید مصرف هر نوع غذای پرکالری مانند خوردن حجم فراوانی از چربی‌ها، غذاهای سرخ‌کردنی و کربوهیدرات‌ها در طول روز نیست. افراد لاغر باید به میزان فعالیت‌های روزانه و متابولیسم بدنشان هم توجه داشته باشند تا بتوانند روند افزایش وزن را با سرعت و سلامت بیشتری طی کنند.

    افراد لاغری که فعالیت‌های بدنی زیاد یا شدید دارند یا مبتلا به پرکاری تیروئید و مشکلات سوءهضم و سوءجذب هستند، باید ابتدا سبک زندگی و بیماری‌شان را اصلاح کنند و سپس به رژیم‌های غذایی چاق‌کننده و البته سالم، روی بیاورند. رژیم‌های چاقی هم مانند رژیم‌های لاغری، باید به‌صورت فردی و براساس سبک زندگی افراد مختلف تنظیم شوند و نمی‌توان یک نسخه واحد برای چاق شدن تمام افراد لاغر پیچید.

    تمام گروه‌های اصلی غذایی باید با تنوع مناسب در برنامه غذایی افراد لاغر جای بگیرند. این افراد باید غذاهای نرم و تازه که نیاز به جویدن کمتری دارند را در برنامه غذایی‌شان جای دهند. غذاهایی که سفت و بیات هستند و نیاز به جویدن بیشتری دارند (مانند نان‌های بیات یا کباب چنجه)، زودتر باعث ایجاد حس سیری در فرد می‌شوند و اشتهای او را کور می‌کنند.

    افراد لاغر باید غذای خود را در محیطی آرام و به دور از استرس یا هیجان مصرف کنند و تعداد وعده‌های غذایی‌شان را با کم کردن حجم وعده‌ها، افزایش بدهند. به این ترتیب، جذب کالری، ویتامین‌ها و املاح مواد غذایی بیشتر می‌شود و فرد لاغر هم زودتر به نتیجه دلخواه خود می‌رسد.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.