میوه‌ها و سبزی‌ها مواد سمی را از خون پاک می‌کنند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87786
    z.yari
    مشارکت کننده

    مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها ژن‌هایی را وارد کبد می‌کنند و تبدیل به پروتئین‌هایی می‌شوند که مواد سمی را از خون پاک می‌کند.
    مردم از فواید مصرف میوه و سبزی آگاهی كافی دارند ولی عملکرد آنها مطلوب نیست و هنوز هم می‌توان گفت که میوه و سبزی در سبد غذایی ایرانیان بسیار محدود است و به مصرف میوه و سبزی توجه كافی ندارند.
    میوه و سبزی در سبد غذایی بسیار اهمیت دارد و می‌توان به عنوان یک میان‌وعده با ارزش مصرف شود؛ ثابت شده است که مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها که فیتوکمیکال‌ها نام دارند که در بیان ژن‌های بدن مؤثر است.
    امروزه همه می‌دانند که میوه‌ها و سبزی‌ها کلسترول و فشار خون را کاهش می‌دهند ولی باید دانست که عملکرد مهم میوه‌ها و سبزی‌ها بیان ژن‌ها در بدن است.
    مواد شیمیایی موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها ژن‌هایی را وارد کبد می‌کند و تبدیل به پروتئین‌هایی می‌شوند که مواد سمی را از خون پاک می‌کند.
    زمانی که در یک مکان با آب و هوای آلوده زندگی می‌کنیم باید مواد سمی را از بدن خارج کنیم که سمیت زدایی از خون توسط میوه‌ها و سبزی‌ها به خوبی صورت می‌گیرد البته ویتامین‌های موجود در میوه‌ها و سبزی‌ها خاصیت ضدسرطانی دارد و به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند.
    میوه‌ای که زود خراب می‌شود از نظر تغذیه‌ای بسیار ارزشمندتر از میوه‌ای است که 20 روز در یخچال سالم می ماند به دلیل اینکه به برخی از میوه‌ها هورمون زده می‌شود که مانع خراب شدن آنها و بزرگی بیش از حد آنها می‌شود.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.