موز را سبز، زرد و سیاه بخورید، مفید است

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #95370
    s.shahemi
    مشارکت کننده

    بسیاری از کارشناسان و پزشکان تغذیه بر لزوم خوردن موز و دیگر میوه ها به علت داشتن انواع ویتامین ها و مواد مغذی و مفید دیگر تأکید می کنند.

    به گزارش به سلامت نیوز به نقل از ایگاه خبری شبکه العالم، موز یکی از پُرمصرف ترین میوه ها در جهان است، زیرا فوایدی دارد که از مرحله نارسی تا مرحله رسیدن متفاوت است و با تغییر رنگ پوست این فایده ها تغییر می کند.

    سایت پزشکی “فور لیوینگ استرانگ” امروز (یکشنبه) در گزارشی اعلام کرد که موز یکی از میوه های سرشار از پتاسیم، مگنیزیم و ویتامین های ای، بی و سی است.

    – خلاصه ای از فواید موز در مراحل مختلف رشد:
    موز سبز: دارای مقدار بسیار اندکی قند طبیعی است که باعث کاهش وزن می شود؛ همچنین دارای مواد آنتی اکسیدان است و سرشار از باکتری مفید پروبیوتیک می باشد؛ باکتری پروبیوتیک برای دستگاه گوارش و رودها مفید است؛ مصرف موز سبز باعث جذب بهتر مواد غذائی در بدن می شود.

    موز زرد: دارای مقدار زیادی قند طبیعی است به همین دلیل خوردنش برای بیماران دیابتی مناسب نیست ولی برای دیگران غذائی سبک و مغذی می باشد.

    موز قهوه ای خالدار: قهوه ای شدن رنگ موز بیانگر رسیدن میوه است و موز در این مرحله دارای مقدار فراوانی ماده تی ان فی است ماده ای که مانع رشد سلول های سرطانی می شود و ضد سرطان است.

    موزِ پوست سیاه که کاملاً رسیده است نیز برای جلوگیری از رشد و افزایش سلول های سرطانی بسیار مؤثر است.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.