موز خطر سکته را در زنان کم می‌کند

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87841
    s.farzi
    مشارکت کننده

    خوردن موز می تواند خطر سکته در دوره بعد از یائسگی را کاهش دهد.

    خوراکی هایی که سرشار از پتاسیم هستند، می توانند خطر سکته را تا یک چهارم کاهش دهند. محققان 90 هزار و 137 زن 50 تا 79 ساله که در دوره بعد از یائسگی به سر می برند را به طور متوسط، 11 سال زیر نظر گرفتند. آنها میزان پتاسیم مصرفی زنان و اینکه در طول مطالعه سکته کردند یا جان شان را از دست دادند، در نظر گرفتند.

    داوطلبان در آغاز مطالعه هیچ سابقه ای از سکته نداشتند و به طور متوسط 2611 میلی گرم در روز پتاسیم می خوردند. سازمان بهداشت جهانی توصیه کرده، هر زن روزانه 3510 میلی گرم یا بیش تر پتاسیم مصرف کند. فقط 6/16 درصد از کسانی که در آزمایش بودند، این قدر پتاسیم می خوردند. یک موز متوسط 430 میلی گرم پتاسیم دارد.

    در این تحقیق مشخص شد، زنانی که بیش ترین میزان پتاسیم مصرفی را داشتند، در مقایسه با زنانی که کمترین میزان پتاسیم را می خوردند، 12 درصد کمتر در معرض سکته (به طور کل) و 16 درصد کمتر در معرض سکته مغزی بودند.

    در میان زنانی که فشار خون بالا نداشتند، آنهایی که بیشترین پتاسیم را می خوردند، 27 درصد کمتر در معرض سکته مغزی و 21 درصد کمتر در معرض همه انواع سکته ها قرار داشتند.

    این مطالعه بر اساس مصرف پتاسیم در خوراکی ها و نه مکمل ها انجام شده و محققان می گویند، احتمالا خوردن خوراکی های سرشار از پتاسیم پیش از ابتلا به فشار خون بالا، مفیدتر است. آنها هم چنین دریافتند، زنانی که بیش ترین پتاسیم را مصرف می کردند، 10 درصد کمتر از کسانی که کمترین مصرف پتاسیم را داشتند، در خطر مرگ زودهنگام قرار داشتند.

    البته متخصصان هشدار می دهند، خوردن پتاسیم زیادی هم می تواند برای قلب مضر باشد و افراد باید میزان مواد معدنی که در روز نیاز دارند را چک کنند.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.