مواد معدنی کلیدی برای کمک به کنترل فشار خون

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #87909
    p.damghanian
    مشارکت کننده

    معمولا بهتر است کلسیم، منیزیم و پتاسیم را از طریق غذا دریافت کنیم. آیا شما این مواد معدنی را به اندازه کافی دریافت می‌کنید؟
    یک رژیم غذایی سالم و متعادل نقش مهمی را در کنترل فشار خون ایفا می‌کند. شما باید برخی مواد معدنی خاص مانند کلسیم، منیزیم و پتاسیم را به طور منظم برای کنترل بهتر فشار خون مصرف کنید. اما آیا اکثریت ما این مواد را به اندازه کافی دریافت می‌کنیم؟
    دکتر راندال زوسمن مدیر بخش پرفشاری خون در مرکز قلب بیمارستان عمومی ماساچوست می‌گوید اگر شما یک رژیم غذایی سالم دارید، نباید در این مورد نگرانی داشته باشید. اما افرادی که از غذاهای فرآوری شده و کنسروشده در رژیم غذاییشان استفاده می‌کنند و به‌‌ همان میزان افرادی که داروهای خاص مصرف می‌کنند، باید در این خصوص احساس نگرانی کنند.
    •پتاسیم
    میزان طبیعی پتاسیم بدن برای عملکرد عضلات از جمله انبساط دیوار رگ‌های خونی حائز اهمیت است. این ماده معدنی فشار خون را کاهش می‌دهد و از گرفتگی ماهیچه‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین سطح طبیعی پتاسیم برای هدایت پیام‌های الکتریکی در دستگاه عصبی و قلب دارای اهمیت است و از تپش‌های نامنظم قلب ممانعت می‌کند.
    پتاسیم در بسیاری از غذا‌ها نظیر آلو خشک، زردآلو، سیب زمینی شیرین و لوبیا یافت می‌شود. اما اگر شما استفاده از داروهای ادرار‌آور مانند هیدروکلروتیازید برای کاهش فشار خون استفاده می‌کنید، مواد غذایی مصرفی‌تان ممکن است برای حفظ میزان پتاسیم کافی نباشند.
    این دارو‌ها باعث دفع پتاسیم از بدن از طریق ادرار می‌شوند و بنابراین سطح پتاسیم بدن را کاهش می‌دهند. دکتر زوسمن می‌گوید: «من معتقدم که یک سوم بیمارانی که از این دارو‌ها برای نارسایی قلبی، فشار خون بالا یا ادم استفاده می‌کنند پتاسیم کافی را از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند. در این موارد ما از مکمل‌های غذایی استفاده می‌کنیم.»
    بدون دستور پزشک از مکمل‌ها استفاده نکنید، چون میزان بالای پتاسیم همانند کمبود آن می‌تواند به اختلال‌های خطرناک ریتم ضربان قلب منجر شود.
    میزان مجاز توصیه شده در رژیم غذایی (RDA) برای پتاسیم ۴/۷ گرم در روز برای مردان و زنان ۵۱ ساله و مسن‌تر است.
    • منیزیم
    منیزیم به تنظیم صد‌ها عملکرد بدنی نظیر فشار خون، قند خون و عملکرد اعصاب و ماهیچه‌ها کمک می‌کند. ما به منیزیم برای کمک به انبساط رگ‌های خونی، برای تولید انرژی، رشد استخوان‌ها و انتقال کلسیم و پتاسیم نیاز داریم. همانند پتاسیم، در اثر استفاده از داروهای ادرارآور مقدار زیادی منیزیم نیز از طریق ادرار دفع می‌شود و میزان آن در بدن کاهش می‌یابد.
    بر اساس گزارش موسسات ملی بهداشت آمریکا (NIH) اکثر افراد سالمند در آمریکا منیزیم را میزان کافی از طریق رژیم غذایی دریافت نمی‌کنند،اما با این وجود کمبود شدید منیزیم بسیار نادر است. بهترین راه برای دریافت این ماده معدنی از غذا خوردن سبزیجات با برگ‌های سبز تیره، غلات سبوس دار و حبوبات است.
    میزان مجاز توصیه شده برای منیزیم ۴۲۰ میلی گرم در روز برای مردان ۵۰ ساله و مسن‌تر و ۳۲۰ میلی گرم روزانه برای زنان ۵۰ ساله و مسن‌تر است. دریافت بیش از اندازه منیزیم از مکمل‌های یا دارو‌های حاوی منیزیم نظیر ملین‌ها ممکن است موجب بروز اسهال شود
    •کلسیم
    کلسیم برای داشتن فشار خون طبیعی حائز اهمیت است چون به انقباض و انبساط رگ‌های خونی در زمان مناسب کمک می‌کند.
    همچنین این ماده معدنی برای داشتن استخوان‌هایی سالم و آزادسازی هورمون‌ها و آنزیم‌ها حیاتی است و برای اکثر اعمال حیاتی بدن به آن نیازمندیم. ما به طور طبیعی این ماده معدنی را با خوردن ترکیبات لبنی، ماهی‌های با استخوان (نظیر ماهی سامون یا آزاد و ساردین کنسرو شده) و سبزی‌های با برگ‌های تیره دریافت می‌کنیم.
    میزان کلسیم مجاز توصیه شده برای مردان ۵۰ ساله و مسن‌تر بین ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ میلی گرم و برای زنان ۵۱ ساله و مسن‌تر ۱۲۰۰ میلی گرم در روز است. متاسفانه اغلب افراد حدود ۷۰۰ میلی گرم کلسیم از طریق رژیم غذایی روزانه دریافت می‌کنند. پس آیا شما باید برای جبران این اختلاف مکمل‌های غذایی مصرف کنید؟
    این وضعیتی پیچیده و دشوار است: برخی شواهد نشان می‌دهد مکمل‌های کلسیمی خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهند. دکتر زوسمن می‌گوید این موضوع بحث برانگیز است و توصیه اغلب پزشکان به بیماران این است که کلسیم را به جای قرص‌های مکمل از طریق غذا دریافت کنند. اگر امکان دریافت کلسیم کافی از طریق غذا برای شما وجود ندارد، می‌توانید از مکمل‌های حاوی میزان کم کلسیم برای رسیدن به میزان مجاز توصیه شده روزانه استفاده کنید.

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.