مواد غذایی افزایش دهنده ی تمرکز

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • نویسنده
    نوشته‌ها
  • #80023
    neda.mousavi
    مشارکت کننده

    کافئین: برای اینکه توان خود را برای تمرکز کردن بهبود ببخشید روزانه مقدار متعادلی کافئین مصرف کنید. البته نکته اصلی این است که مصرف ملایم و متعادل کافئین، راز دستیابی به نتیجه دلخواه است. چون مصرف زیاد کافئین نتیجه عکس دارد و در واقع امکان تمرکز کردن را از شما سلب می‌کند.

    – قند طبیعی: با مصرف مواد قندی طبیعی مثل میوه‌های تازه یا غلات سبوس دار می‌توانید بدون نگرانی از افزایش دور کمر، تمرکز خود را بیشتر کنید. البته به یاد داشته باشید که تاثیر مواد قندی طبیعی در این زمینه کوتاه مدت است.

    – ماهی: دو نوبت در هفته از ماهی‌های غنی از چربی امگا – 3 استفاده کنید تا مغزتان مواد غذایی و ویتامین‌های لازم برای رشد و فعالیت مناسب را بدست آورد. در صورت امکان از ماهی‌های مثل ماهی سالمون استفاده کنید که حاوی جیوه اندک یا فاقد آن باشد.

    – تمشک آبی: با مصرف تمشک آبی مغز خود را در برابر آلزایمر و زوال عقل بیمه کنید. مطالعات نشان می‌دهد حیوانات آزمایشگاهی که از این میوه مفید استفاده می‌کنند، توانایی یادگیری‌شان بهبود پیدا می‌کند.

    – ذرت: با افزودن مقدار کمی پاپ کورن ساده به غذای خود می‌توانید از مزایای قابل توجه آن در بهبود قدرت تمرکز، بهره‌مند شوید. این میان وعده خوشمزه حاوی ویتامین‌های B6، B12 و E است که به تقویت تمرکز، حافظه و قدرت مغزی کمک می‌کند.

    – آووکادو: این میوه چرب کلسترول بد را پایین می‌آورد و خط تشکیل پلاک‌ها را کاهش می‌دهند در نتیجه جریان خون بهبود می‌یابد و سوخت بیشتری به مغز می‌رسد. این میوه در عین حال سرشار از امگا-3 است. آووکادو جایگزین مرغوبی برای غذاهایی دریایی و برای افرادی است که ماهی دوست ندارند.

    – مغزها و دانه‌ها: با خوردن مشتی از مغزها و دانه‌های مورد علاقه خود می‌توانید مقادیر قابل توجهی از آنتی اکسیدانها و پروتئین‌های مفید را وارد بدن خود کنید که برای تقویت حافظه موثر هستند. مغزها و دانه‌ها در واقع مغز شما را در بلندمدت در برابر کاهش توان ذهنی محافظت می‌کنند.

    – سبزیجات سبزرنگ: این سبزیجات مثل اسفناج و بروکلی چون غنی از فولیک اسید هستند، ذهن شما را هوشیار و قوی نگه می‌دارند.

    – صبحانه کم کالری: برای بهبود قدرت تمرکز و ذهن، روزتان را با یک صبحانه سبک آغاز کنید و در آن میوه‌ها، لبنیات و بقولات حاوی کالری پایین اما فیبر زیاد را بگنجانید.

    – مکمل‌ها: اگر نمی‌توانید روی غذاهایی که هر روز می‌خورید متمرکز شوید با پزشک خود درباره یک رژیم مناسب از مکمل‌های مورد نیاز بدن خود مشورت کنید. ویتامین‌های تقویت کننده مغز مثل ب، ث و ای و نیز ریزمغذی‌هایی چون بتاکاروتن، منیزیم، جینسینگ و جینکو به تقوی حافظه و قدرت تمرکز کمک می‌کنند.

    سیده ندا موسوی، دانشجوی دکترای تخصصی علوم تغذیه

در حال نمایش 1 نوشته (از کل 1)
  • شما برای پاسخ به این موضوع باید وارد شوید.